۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85402149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور پرشور در انتخابات ابزاری برای رفع نواقص موجود است

سنندج- ایرنا- مسئول بسیج اصناف کردستان گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مسیر و عاملی برای تغییر کم کاری ها و رفع نواقص موجود در کشور است و وضعیت جامعه با انتخاب فرد اصلح بهبود می یابد.

قاسم کاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ایران را دموکراتیک ترین کشور دنیا خواند و اظهار کرد: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران برمبنای انتخابات شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: سرنگونی رژیم طاغوت، انتخاب افرادی برای تهیه و تدوین قانون اساسی و تعیین رهبری براساس رای مردم در ایران اسلامی اتفاق افتاده است.

مسئول بسیج اصناف کردستان ادامه داد: در کشوری مانند ایران که تا این حد فضا بر مبنا و نظر و رای مردم اداره می شود، بی شک حضور اقشار مختلف در انتخابات در همه بخش ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار است.

کاوه یادآور شد: هر چقدر انتخابات ۱۱ اسفند با مشارکت بالاتری برگزار شود و مردم انتخاب درستی داشته باشند آینده روشن تری را می توانیم برای نظام پیش بینی کنیم.

وی با بیان اینکه حضور پرشورتر و باشکوه تر موجب قطع چشم طمع دشمنان به کشورمان خواهد شد، گفت: یکی از دلایلی که کشورهایی با مشکل دخالت نیروهای خارجی مواجه هستند عدم حضور مردم آنها در صحنه مشارکت های اجتماعی به ویژه انتخابات است.

مسئول بسیج اصناف کردستان بیان کرد: همه ما آگاه به کم کاری ها و نقص هایی در جامعه هستیم ولی این مسئله باید دلیلی برای حضور پرشورتر در انتخابات باشد چراکه تنها راه تغییر بر اساس مبانی قانونی در کشورما حضور در صحنه انتخابات و تعیین افراد اصلح است.

حضور پرشور در انتخابات ابزاری برای رفع نواقص موجود است

کاوه ادامه داد: وقتی مردم احساس تکلیف کنند و در صحنه انتخابات حضور یابند و افراد توانمند برای ایجاد تغییرات لازم را انتخاب کنند شاهد برطرف شدن بخش زیادی از مشکلات خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مجلس در روند رشد کشور تاثیرگذار است و اگر بخواهیم اتفاقی در کشور روی دهد سریع ترین و منطقی ترین راه انتخاب افرادی است که بتوانند در سیستم اداره و قانونگذاری کشور تاثیر مثبتی داشته باشند.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha