بیانیه دفتر آیت الله مهدوی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان

اصفهان-ایرنا- دفتر آیت الله مهدوی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم و گروه های سیاسی استان بیانیه ای صادر و طی آن حمایت ایشان از هرگونه نامزد و حزب سیاسی در انتخابات را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا در بخشی از بیانیه آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با دعوت از مردم انقلابی اصفهان برای حضور پرشور و حماسه ساز در انتخابات جمعه ۱۱ اسفند؛ با اشاره به بیانیه منتشر شده در ۱۹ آذر و همچنین خطبه‌های نماز جمعه یکم دی سالجاری آمده است: بر اساس ماده ۷۶ قانون اصلاحی ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی (بی‌طرفی کامل ائمه جمعه‌ دائم و موقت در انتخابات)، آیت الله مهدوی از هر اقدام یا اعلام نظر به نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی و مواضع آن‌ها معذور می‌باشند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: لازم به ذکر است؛ بیانات آیت الله مهدوی در پایان درس خارج فقه چهارشنبه ۹ اسفند در پاسخ به برخی شبهات و سووالات درباره فعالیت انتخابات دوره قبلی بوده و تعمیم دادن آن به انتخابات فعلی و حمایت از فرد یا فهرست خاص، صحیح نیست.

در این بیانیه از مردم دعوت شده با حضور حداکثری و ملاک قراردادن شاخص‌های مورد تاکید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، به انتخاب اصلح همت بگمارند.

در پایان این بیانیه هرگونه نسبت دادن طرفداری و جانبداری به ایشان مردود و غیر قابل قبول عنوان شده است.

بیانیه دفتر آیت الله مهدوی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان

به گزارش ایرنا، روز گذشته برخی گروه های سیاسی اصفهان، صحبت های آیت الله مهدوی در پایان درس خارج از فقه درخصوص انتخابات دوره قبل مجلس را به حمایت ایشان از برخی فهرست های انتخاباتی در این دوره تعمیم داده بودند که دفتر ایشان با صدور بیانیه ای چنین برداشتی از این صحبت ها را مردود دانست و بر عدم حمایت آیت الله مهدوی از گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در این دوره از انتخابات تاکید کرد.

برای انتخاباتِ امسال ۶۱۵ نفر در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کرسی مربوط به استان اصفهان و یک کرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha