بانوان کارآفرین: تصویب قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی از سوی مجلس دوازدهم پیگیری شود

شهرکرد- ایرنا- جمعی از فعالان حوزه بانوان در بخش اقتصادی و کارآفرینی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفتند: تصویب قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی از سوی مجلس دوازدهم پیگیری شود

به گزارش ایرنا، تعدادی از بانوان کارآفرین و اقتصادی چهارمحال و بختیاری با تاکید برحضور پْرشور مردم در انتخابات اسفندماه جاری اعلام کردند: منتخبان مجلس دوازدهم باید تحقق خواسته‌های بانوان را مورد توجه جدی قرار دهند.

بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره در انتخابات مختلف با حضور در پای صندوق‌های رای توانسته‌اند میزان مشارکت را بالا ببرند و نقش‌آفرینی خود در آینده کشور را تثبیت کنند.

در این راستا و به‌منظور بررسی مطالبات بانوان از مجلس شورای اسلامی، میزگرد انتخاباتی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری با حضور رضوان شهریاری یکی از بانوان کارآفرین، پگاه منصوری بروجنی فعال حوزه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری و وجیهه اسداللهی بانوی کارآفرین حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برگزار شد.

چرایی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح

بانوان کارآفرین: تصویب قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی از سوی مجلس دوازدهم پیگیری شود

یکی از بانوان کارآٰفرین چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران آزاد است اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و اگر با مشارکت بالا نامزد اصلح را انتخاب نکنیم، در نتیجه افراد اصلح انتخاب نمی‌شوند و رای فرد انتخاب شده نیز پشتوانه ضعیفی دارد.

رضوان شهریاری تاکید کرد: به تمامی هم‌وطنان به‌ویژه بانوان توصیه می‌کنم در انتخابات مشارکت و فرد اصلح را راهی مجلس دوازدهم کنند تا بتواند مقتدرانه همه انتظارت مردم را پیگیری و برآورده کند.

شهریاری تصریح کرد: مردم مشکلات اقتصادی دارند و سفره آنان کوچک شده است اما در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: در گذشته جوانان پس از انجام خدمت سربازی نسبت به آغاز زندگی مشترک اقدام می‌کردند اما اکنون به‌علت مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سنگین سن ازدواج افزایش یافته است و برخی نیز نمی‌توانند ازدواج کنند.

بانوی کارآفرین چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز اگر جوانان بخواهند ازدواج کنند باید کلی بدهکار شوند و قسط پرداخت کنند و در این صورت مفهوم شیرینی جوانی و زندگی مشترک را نمی‌فهمند.

وی گفت:‌ امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان باعث شده است تا خانه‌دار شدن برای آنان به یک آرزو تبدیل شود و این مشکل به‌علت تصمیم‌گیری‌های ناردست مسوولان در گذشته و تصویب قوانین غیرکارشناسی است از این رو انتخابات مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهریاری تصریح کرد: بخشی از بانوان امروز فقط درآمدهای اندکی دارند و در صورت بروز مشکل نمی‌توانند هزینه‌ها را تامین کنند.

وی افزود: نامزدهای مجلس دوازدهم وعده‌های غیر عملی ندهند و با کمک و همراهی مردم و مسوولان برای تحقق وعده‌ها بکوشند و جلوگیری فرار مغزها را در دستور کار دهند.

این بانوی کارآفرین چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ حتی تعدادی از فرزند خانواده‌ها به‌دنبال مهاجرت هستند و مقصر بُروز این مشکلات تصویب قوانین نامتناسب و دست و پا گیر است.

وی یادآور شد: پس باید در انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری به افرادی رای دهیم که بتواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

شهریاری اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانینی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تصویب کنند تا بتوان به رونق و توسعه رسید.

وی گفت: امروز در صورت وجود قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی، بسیاری از مشکلات جوانان از جمله بانوان حل می‌شود.

شهریاری تاکید کرد: منتخبان مجلس دوازدهم باید با استفاده از توان متخصصان و نخبگان کارگروه‌هایی را برای رفع مشکلات جامعه تشکیل دهد و این کارگروه‌ها برای بانوان هم فعال شود.

فرد اصلح براساس تخصص انتخاب شود

بانوان کارآفرین: تصویب قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی از سوی مجلس دوازدهم پیگیری شود

کارشناس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید خصوصیت‌ها و تخصص‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی، با نیاز کشور مقایسه و سپس فرد اصلاح را انتخاب کنیم.

پگاه منصوری تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید رزومه شخصی و کاری خود را ارائه دهند تا مردم ببینند که عملکرد آنان تا چه میزان به رفع مشکلات مردم مُنجر شده است.

وی افزود: عملکرد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به‌طور کامل شفاف‌‍سازی شود تا مردم بتوانند رای خود را آگاهانه و مطمئن انتخاب کنند.

منصوری تصریح کرد: برای رفع دغدغه‌های بانوان باید افراد متخصص نسبت به شناسایی مشکلات این حوزه اقدام کنند و بررسی‌های لازم را برای تدوین سند راهبُردی حمایت از بانوان ایرانی با بهره‌مندی از توان نخبگان انجام دهند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون برخی بانوان بدون بیمه در تعدادی از کارگاه‌ها به‌علت مشکلات اقتصادی مجبور به کارهای سخت با کمترین میزان دریافتی هستند که مجلس دوازدهم باید حمایت از این بانوان را در دستور کار قرار دهد.

این بانوی فعال بخش خصوصی اظهار داشت: وقتی مشکلات به‌طور ریشه‌ای رفع شود، علاوه بر ارتقای سطح رفاه عمومی زمینه تقویت کرامت انسانی هم فراهم خواهد شد.

وی گفت: رونق حرفه‌ها و مشاغل استادشاگردی با هدف تربیت فرزندانی با توان و تفکر اقتصادی می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای تقویت تفکر و توان اقتصادی مردم در دستور کار مجلس دوازدهم باشد.

منصوری تاکید کرد: ۵۰ درصد فعالیت ایرانی‌ها بدون ارزش افزوده، ۴۵ درصد فعالیت اتلافی و پنج درصد فعالیت دارای ارزش افزوده بوده و این در حالی است که ژاپنی‌ها ۹۵ درصد دارای فعالیت ارزش افزوده، چهار درصد فعالیت خنثی و تنها یک درصد فعالیت بدون ارزش افزوده دارند.

وی افزود: این موضوع به سیستم آموزشی کشور برمی‌گردد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای اصلاح و بروزرسانی آن قوانین مورد نیاز را تصویب کنند.

منصوری تصریح کرد: رعایت عدالت برای بهره‌مندی از حقوق اجتماعی برابر بین بانوان و آقایان از خواسته‌های اصلی جامعه زنان ایرانی است.

بانوان بر تمام جامعه تاثیرگذار هستند

بانوان کارآفرین: تصویب قوانین تسهیل‌گر و رفع مشکلات اقتصادی از سوی مجلس دوازدهم پیگیری شود

یکی از بانوان کارآٰفرین چهارمحال و بختیاری در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز گفت: بانوان نیمی از افراد یک جامعه را تشکیل می‌دهند و بر نیمی دیگر از جامعه به‌طور مستقیم تاثیرگذار هستند.

وجیهه اسداللهی تاکید کرد: تاکنون زیرساخت‌های لازم برای تامین نیازها، دغدغه‌ها و خواسته‌های بانوان مانند بیمه مؤثر تامین نشده است.

وی افزود: من تاکنون قانونی ندیده‌ام که برای تاثیرگذاری بر قشر بانوان جامعه تصویب شده باشد.

اسداللهی تصریح کرد: اگر حال یکی بانوی ایرانی خوب نباشد جامعه هم خوب نخواهد شد چون بانوان مرکز فرماندهی هر خانواده هستند.

وی یادآور شد: از مجلس دوازدهم انتظار داریم که جایی برای تامین نیازها، دغدغه‌ها و خواسته‌های بانوان در نظر بگیرد.

این بانوی کارآفرین چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخشی از بانوان در جامعه با مشکلات فراوان مواجه هستند که انتظار می‌رود در مجلس دوازدهم بتوان زمینه استقلال مالی و خودکفایی بانوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش اقتصادی را فراهم کند تا دست زنان در جیب خودشان باشد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز معضلات فراوان به‌ویژه مشکلات خانوادگی می‌شود پس نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به فکر تصویب قوانینی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

اسداللهی تاکید کرد: هم‌اکنون بخشی از بانوان جامعه از حداقل حقوق اجتماعی مانند بیمه برخوردار نیستند و این در حالی است که بعضی افراد با رانت توانسته‌اند از مزیت بیمه‌های مختلف که حق بانوان کارآفرین است بهره‌مند شوند.

وی افزود: در واقع باید زمینه افزایش و ارتقای رفاه عمومی مرتبط با خواسته‌های بانوان فراهم شود.

این فعال حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کنونی باعث شده است تا بانوان نتوانند به وضعیت سلامت، بهداشت، درمان و رفاه خود توجه کنند.

اسداللهی اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌ها از خواسته‌های اصلی مردم به‌ویژه جوانان است و در این راستا دولت و مجلس باید انتقادپذیر باشند.

وی گفت: بانوان چهارمحال و بختیاری افراد توانمند و ماهری هستند و نیاز به حمایت دولت دارند که تحقق این مهم به تصویب قوانین تخصصی از سوی مجلس شورای اسلامی، فراهم شدن زمینه‌های صادرات و بازایابی است.

اسداللهی تاکید کرد: حمایت از مشاغل خُرد، کوچک و خانگی و جلوگیری از انحراف پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha