۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85403102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان/ قدردانی امام جمعه و استاندار از مردم

زنجان – ایرنا – رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهار حوزه انتخابیه استان از ساعت هشت امروز آغاز ‌شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرایند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری امروز /۱۱ اسفندماه/ در استان زنجان آغاز شد.

در روزهای گذشته نامزدهای انتخابات و کارزارهای انتخاباتی آنها دوره فعالی را پشت سر گذاشتند و هر یک از نامزدها وعده و برنامه‌هایی برای پیشرفت و آبادانی حوزه انتخابیه خود و نقش‌آفرینی در عرصه ملی در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را ارایه دادند و امروز مردم با کسب شناخت لازم برای رای دادن به آنها اقدام می کنند تا شاهد خلق حماسه ای دیگر با حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان زنجان طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود.

۷۷۲ شعبه ثابت و سیار با یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان برای رای گیری آماده شده است.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

ساعت ۸:۰۰ | زنگ آغاز انتخابات در استان زنجان به صدا در آمد

یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار شور و شعور حسینی/به روز رسانی می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان پیش از این خبر داده بود: همه شرایط و امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و باشکوه در ۱۱ اسفند ماه در استان مهیا شده است.

در مجموع ۱۹۹ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان رقابت می‌کنند که در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

ابوالفضل رفیعی امروز نیز از آغاز رای گیری در حوزه های انتخابیه استان خبر داد و گفت: ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار در یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان برای رای گیری از واجدان شرایط آماده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون زمان رای گیری از ساعت هشت تا ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت تعیین شده است، ‌ از هم استانی ها خواست شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند و با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل کارت ملی، ‌ شناسنامه، کارت پایان خدمت، ‌ گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه ساعات ابتدایی انتخابات در این حماسه بزرگ شرکت کنند.

ساعت 9:00 | امام جمعه و استاندار زنجان رای خود را به صندوق انداختند


حجت الاسلام علی خاتمی و محسن افشارچی روز جمعه در نخستین ساعات آغاز رای گیری با حضور در آموزشکده فنی و حرفه ای قائم زنجان، رای خود را به صندوق انداختند.

ساعت 9:14 |‌ امام جمعه زنجان:‌ مردم زنجان مانند همیشه پیشرو خواهند بود

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه با حضور در آموزشگاه فنی و حرفه ای قائم زنجان برای دادن رای، افزود:‌ حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رای به یقین بار دیگر موجب یاس و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

وی با دعوت از آحاد مختلف مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ‌ تاکید کرد: راهی شدن نمایندگان به آرای بالا به مجلس شورای اسلامی موجب اقتدار خانه ملت و منتفع شدن کشور خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم استان امروز حماسه ای دیگر خواهند آفرید، گفت:‌ زنجانی ها همیشه همگام و همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

محسن افشارچی اظهار داشت: امروز نیز شرکت در انتخابات نشانه حمایت و پشتیبانی مردم از این نظام مقدس است و در پایان این انتخابات اتفاق مهم و بزرگی در سراسر کشور و استان زنجان رقم زده خواهد شد.

ساعت ۹:۴۴ | استاندار زنجان: برنده واقعی انتخابات،‌مردم هستند

ساعت 9:44 | ۱۸۴ شعبه اخذ رای در حوزه‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه مستقر است

یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار شور و شعور حسینی/به روز رسانی می شود

فرماندار ابهر گفت: ۱۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های ابهر، خرمده و سلطانیه مستقر شده که از این تعداد ۴۰ شبعه به صورت سیار است.

احمد ذوالقدر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تمهیدات انجام گرفته، اعضای شعب و نمایندگان فرمانداری ها در شعبات مستقر هستند و روند رای گیری از ساعت هشت صبح آغاز شده است.

فرماندار ابهر با بیان اینکه هم اکنون روند رای گیری در سطح شهرستان به نحو مطلوبی در جریان است، اظهار داشت: پیش از از این برای برگزاری این رخداد مهم آموزش های لازم داده شده است.

ساعت ۱۰:۰۹ |‌ امکان گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی در زنجان فراهم است

یک گام تا خلق حماسه‌ای دیگر در دیار شور و شعور حسینی/به روز رسانی می شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: امکان لازم برای گزارش های مردمی از تخلفات انتخاباتی احتمالی در استان فراهم است و بر این اساس سامانه ناظر هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد.

محمدجواد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ آحاد مختلف مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی می توانند موارد را در این سامانه گزارش و یا در صورت داشتن هرگونه مستنداتی آن را بارگذاری کنند.

وی یادآور شد:‌ بر این مبنا هرگونه تخلف از سوی نامزدها،‌ طرفداران آنها، مجریان و ناظران انتخاباتی که در این سامانه گزارش می شود از صحت سنجی و راستی آزمایی و با جدیت پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

محمدی با تاکید بر فراهم بودن بستر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سطح استان، اظهار داشت:‌ به همین منظور سه هزار و ۵۰۰ ناظر انتخاباتی در استان فعال هستند.

ساعت ۱۰:۲۸ |‌ امام جمعه زنجان: شرکت در انتخابات تعیین سرنوشت کشور و انقلاب است

ساعت 10:50|‌ فرماندار: ۷۰ شعبه اخذ رای در شهرستان خدابنده سیار است
دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

فرماندار خدابنده گفت: ۱۶۰ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان مستقر شده که از این تعداد ۷۰ شعبه سیار است.

جواد تاراسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سطح شهرستان از ساعت ۶ صبح در شعبه ها مستقر شده اند و هم اکنون فرایند رای گیری در حال انجام است.

این مسوول ادامه داد: برای برگزاری انتخابات سالم،‌رقابتی و باشکوه در شهرستان سه هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی مشارکت کرده اند.

ساعت 12:15 |‌ ۷۴ خبرنگار و عکاس خبری انتخابات زنجان را پوشش می‌دهند

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۷۴ خبرنگار و عکاس خبری به صورت میدانی و نیز با استقرار در ستاد انتخابات، این رویداد مهم را در استان پوشش می دهند.

مهدی ورقایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد خبرنگار در چهار حوزه انتخابیه استان فعال هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان از همکاری اصحاب رسانه قدردانی کرد و ادامه داد: فعالیت خبرنگاران از ساعت اولیه امروز جمعه یازدهم اسفندماه و همزمان با توزیع صندوق‌های رای آغاز و تا زمان اتمام رسمی فرایند انتخابات ادامه دارد.

ساعت 12:24 |‌ فرماندار: حضور مردم طارم در پای صندوق‌های رای پرشور است

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

فرماندار طارم گفت: حضور مردم شهرستان در پای صندوق‌های انتخابات از زمان آغاز فرایند رای گیری پرشور و حداکثری است.

رضا علی انبارلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی ها ۵۵ شعبه اخذ رای در شهرستان برای رای گیری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع شعبات، ۳۸ شعبه سیار و ۱۷ شعبه ثابت بوده و برای جمع آوری آرای روستاهای صعب العبور شهرستان نیز تدابیر لازم انجام گرفته است.

ساعت 12:24 |‌ حضور پرشور مردم روستای سهرین در پای صندوق‌های رای

۱۲:۵۵ |‌ نظم امور انتخابات حاصل تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی است

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

دادستان زنجان گفت:‌ تلاش شبانه‌روزی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان از چند ماه قبل در حال انجام است و در نتیجه این تلاش‌ها، امروز شاهد نظم در امور انتخابات هستیم.

بهروز عباسی روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز خدمتگزاران مردم در تمامی شعب تعیین شده در حال اخذ رای هستند، افزود: انتخابات یک نعمت است و مردم با حضور در این عرصه حماسه جدیدی را می‌آفرینند.

وی با اشاره به اینکه قبل از رای گیری نیز آموزش ضابطین انتخابات در استان انجام شده است، اظهار داشت: در حال حاضر همکاران قضایی به صورت کشیک حضور داشته و آمادگی کامل برای اجرای وظایف قانونی را دارند.

عباسی با بیان اینکه با رویکرد پیشگیرانه همه گام‌ها برداشته شده است، تاکید کرد: گزارش هایی در خصوص برخی تخلفات واصل شده که بیشتر آنها مربوط به تبلیغات زودهنگام است.

۱۳:‌۰۰ |‌ ۳۵۰۰ ناظر بر روند انتخابات در زنجان نظارت می‌کنند

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: سه هزار و ۵۰۰ ناظر در شعبه های اخذ رأی در حوزه های انتخابیه استان بر روند انتخابات نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد محمدی در ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر روند انتخابات شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است، افزود: تهمیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۸۲ نفر ضابط قضایی خاص در سطح استان تعیین شده است و اگر تخلف تأثیرگذاری رخ دهد در کوتاه ترین زمان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

محمدی به فعالیت سامانه مردم ناظر برای گزارش تخلف های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: مردم می توانند حتی تخلف های هیات نظارت را در این سامانه گزارش کنند و بر اساس همین گزارش ها یکی از اعضای هیات نظارت شهرستان ها در استان برکنار شده است.

۱۳:‌۴۱ |‌ 900 بازرس، روند اجرایی انتخابات در استان زنجان را رصد می‌کنند
دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: ۹۰۰ بازرس برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات در شعبه‌های اخذ رای سطح استان مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدی روز جمعه در ستاد انتخابات استان، افزود: بازرسان عملکرد مجریان انتخاباتی را رصد و هر تخلفی را که بر خلاف قوانین است گزارش می کنند.

وی اظهار کرد: تصمیم گیری نهایی در خصوص این گزارش ها بر عهده شورای نگهبان است.

محمدی افزود: علاوه بر بازرسان مستقر در هر شعبه اخذ رأی، برای هر ۱۵ تا ۲۰ شعبه، یک سربازرس نیز جهت نظارت بر حسن انجام فرایند بازرسی تعیین شده است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: بازرسان به دقت،‌ روند اجرای انتخابات در شعبه های اخذ رأی را رصد می کنند که تاکنون براساس گزارش ها میزان تخلفات نسبت به دوره های گذشته کمتر بوده است.

۱۴:۲۹ |‌ چهار مدیر دولتی و یک عضو هیات نظارت در زنجان برکنار شدند

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: چهار مدیر دولتی و یک عضو هیات نظارت در استان زنجان برکنار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ جواد محمدی روز جمعه با حضور در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در نشست خبری، اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ ناظر در شعبه های اخذ رأی در حوزه های انتخابیه استان بر روند انتخابات نظارت می‌کنند.

وی گفت:‌ نظارت بر انتخابات یک موضوع بسیار با اهمیت بوده و بر این اساس از یک سال پیش تمهیدات مربوطه انجام شده است.

محمدی خاطرنشان ساخت: ۸۲ نفر ضابط قضایی خاص در سطح استان تعیین شده است و اگر تخلف تأثیرگذاری رخ دهد در کوتاه ترین زمان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

۱۴:۳۶ |‌ ملت ایران همواره پشتیبان نظام و آرمان‌های انقلاب هستند

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با اشاره به تبلیغات ۵۰۰ شبکه فارسی زبان و بیگانه علیه نظام اسلامی، گفت: این شبکه‌ها شبانه روز تبلیغ می‌کردند تا مردم رای ندهند و به صحنه نیایند اما ملت ایران همواره پشتیبان نظام و آرمان‌های انقلاب بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، افزود: امروز به گفته مقام معظم رهبری روز وحدت و آگاهی و دشمن شناسی است، بنابراین انسان انقلابی از توطئه دشمن غافل نمی شود.

وی اضافه کرد: امروز جمعه/ ۱۱ اسفند/ روز حضور مردم در پای صندوق های رای است، روز حماسه‌ای که به دشمنان نشان خواهد داد تمام نقشه‌هایشان بر باد رفته است.

خطیب نماز جمعه شهر زنجان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: روز بعد انتخابات مهم است و در این میان از هواداران انتظار رفتارهای مناسب داریم.

۱۴:۵۳ فیلم | یک رای اولی: هرکس عاشق رهبر و نظام است امروز پای صندوق رای حضور می‌یابد

دیار شور و شعور حسینی شاهد خلق حماسه‌ای دیگر/ همه مردم پای کار هستند

یک رای اولی در زنجان ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری در آن،‌ گفت: هرکس عاشق رهبر و نظام اسلامی است امروز پای صندوق رای حضور می‌یابد.

۱۵:‌۱۱ | مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند

استاندار زنجان گفت: انتخابات یک اعتماد دوطرفه میان مردم و حاکمیت است و مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سیاسی،‌ سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محسن افشارچی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌ افزود: انتخابات یک اعتماد دوطرفه میان حاکمیت و مردم است که حاکمیت به مردم اعتماد می کند و مردم به اعتماد حاکمیت پاسخ می دهند و در انتخابات مشارکت می کنند.

وی اضافه کرد: وقتی مردم در انتخابات مشارکت می کنند، اعتماد به نفس حاکمیت را بالا می برند و سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.

استاندار افزود: اگر قرار است اتفاقی در جامعه بیفتد از طریق همین صندوقهای رای محقق خواهد شد و اعتماد و ارتباط دوطرفه حاکیمت و مردم موجب سربلندی است و رای دادن پاسداشت خون شهداست.

۱۶:۲۶ | اغلب شعبه‌های اخذ رای ماهنشان در روستاها مستقر است

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه اغلب جمعیت این شهرستان به میزان ۷۴درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: این شهرستان ۱۲۶ روستا دارد و طبق قانون باید در این مناطق روستایی شعبات اخذ رای سیار مستقر شود.

محمدرضا محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص روند برگزاری انتخابات در ماهنشان افزود: با توجه به برنامه ریزی ها ۵۳ شعبه اخذ رای در این شهرستان رای مردم را جمع آوری می کنند.

وی اظهار داشت: از مجموعه شعبات، ۱۱ شعبه ثابت و مابقی به صورت سیار در مکان های تعیین شده مستقر هستند.

این مسوول با بیان اینکه به طور میانگین برای هر ۲ تا چهار روستا یک شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از مجموع شعبات، ۲۶ شعبه در بخش مرکزی شهرستان واقع است و ۲۷ شعبه به بخش انگوران و دندی اختصاص دارد.

۱۷:‌۰۰ | انتخابات ۱۴۰۲ - زنجان

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز(جمعه ۱۱ اسفند) برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شد و متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل از آن می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

۱۷:۲۴ فیلم | تداوم حضور پرشور مردم زنجان در پای صندوق‌های رای

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند
مردم زنجان که از صبح امروز /جمعه ۱۱ اسفندماه/ در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند همچنان در صحنه انتخابات حاضر هستند تا برگ زرین دیگری را بر دفتر افتخارات دیار شور و شعور حسینی بیفزایند.

19:56 | کلیه مدارس استان زنجان ۱۲ اسفند تعطیل شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان گفت: همه مدارس استان زنجان در همه مقاطع تحصیلی فردا ۱۲ اسفندماه به دلیل برگزاری انتخابات در مدارس و طولانی شدن فرآیند شمارش آرا تعطیل شد.

مهدی ورقائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرایند رای گیری در شعب پیش بینی شده از ساعت هشت صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است.

21:28 | عوامل اجرایی انتخابات در زنجان فردا با ۲ ساعت تاخیر سر کار می‌روند

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: عوامل اجرایی انتخابات در استان که جزو کارکنان ادارات هستند فردا با ۲ ساعت تاخیر سر کار خود حاضر می‌شوند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرایند رای گیری در شعب پیش بینی شده از ساعت هشت صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۲ امشب تمدید شده است.

23:28 | نامزدهای زنجان پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات از اظهار نظر خودداری کنند

تجلی حضور در دیار غواصان دریادل / زنجانی‌ها حماسه ساز شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر در خصوص اعلام برنده انتخابات پیش از اعلام رسمی نتایج تخلف آشکار است، از نامزدهای انتخاباتی خواست از هرگونه اظهار نظر در این خصوص و اعلام نتایج خودداری کنند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان به ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: هرگونه اعلام و القای شکست یا پیروزی و همچنین اعلام نتایج پیش از رعایت تشریفات قانونی تخلف است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

12:23 | فرایند رای گیری در استان زنجان به پایان رسید

قدردانی امام جمعه و استاندار زنجان از مردم / تجلی حضور در دیار غواصان دریادل

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: فرایند رای گیری که از ساعت هشت صبح امروز در حوزه های انتخابیه استان آغاز شده بود هم اینک به پایان رسید.

ابوالفضل رفیعی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌افزود: طبق گزارش ها در برخی از شعب رای گیری استان شاهد ازدحام مردم هستیم و هرکجا که مردم داخل شعب حضور داشته باشند درها بسته می شود و تا نفر آخر حاضر در شعبه رای گیری انجام خواهد شد.

12:49 | آمار مشارکت انتخابات زنجان پس از بررسی و تطبیق آمارها اعلام می‌شود

قدردانی امام جمعه و استاندار زنجان از مردم / تجلی حضور در دیار غواصان دریادل

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: آمار مشارکت انتخابات زنجان پس از بررسی و تطبیق آمارها اعلام می‌شود و اعلام چنین شاخص‌هایی پیش از اعلام ستاد انتخابات، غیر قانونی است.

ابوالفضل رفیعی بامداد روز شنبه در ستاد انتخابات استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان زمان رای گیری، افزود: طبق روال گذشته و در چارچوب اعلامی،آرای افراد حاضر در داخل شعبه ها باید اخذ شود و در زمان حاضر رای گیری در چند شعبه در جریان است.

07:41 | امام جمعه و استاندار زنجان از حضور حماسی مردم در انتخابات قدردانی کردند
قدردانی امام جمعه و استاندار زنجان از مردم / تجلی حضور در دیار غواصان دریادل

امام جمعه و استاندار زنجان روز شنبه با صدور پیامی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر تقدیر و تشکر کردند.

در پیام حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و محسن افشارچی استاندار زنجان که روز شنبه به ایرنا ارسال شده،‌آمده است:دیروز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و باشکوه در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان با مشارکت حداکثری مردم ولایی و انقلابی استان بودیم که به رهنمودها و فرمایش رهبر معظم انقلاب برای شرکت در انتخابات لبیک گفتند.

8:35 | نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در زنجان اعلام شد

قدردانی امام جمعه و استاندار زنجان از مردم / تجلی حضور در دیار غواصان دریادل

نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه های انتخابیه استان زنجان روز شنبه اعلام شد.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور باشکوه و حماسی مردم در پای صندوق های رای و مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت و حمایت از نظام و انقلاب گفت: در خصوص نتایج تا این لحظه طبق صورتجلسات شعب و سامانه جامع انتخابات آمار اعلام می‌شود و آمار نهایی منوط به تنظیم صورتجلسات و تایید هیات نظارت استان است.

ابوالفضل رفیعی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: رقابت بین ۲ کاندیدا بود که نفر اول حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳ هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۸.۸۸ درصد آرا توانست به مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخب مردم راه یابند و حجت الاسلام اسماعیل نوری نیز ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ رای و ۳۴.۱۲ درصد آرا را کسب کرد.

وی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان،‌گفت: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق ها نهایی نشده است ولی تاکنون مصطفی طاهری با ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب هستند و دو نفر بعدی به مرحله دوم راه می یابند که شامل نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۷ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند و باید تعداد صندوق های باقیمانده هم نهایی شود.

رفیعی افزود: از حوزه انتخابیه ابهر،‌خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم هستند و نفر دوم نیز سید جمال طاهری ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای با کسب ۲۶.۶ آرا نفر دوم بودند.

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اضافه کرد: از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه هستند و نفر دوم امیر نظری با ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا هستند.

رفیعی اضافه کرد:‌ از حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ یک از کاندیداها واجد راه یابی به مجلس نشدند و ۲ نفر با بالاترین رای به مرحله دوم راه می یابند که سعید رفیعی با ۱۵ هزار و ۹۴۹ و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم راه یافتند و هیچکسی ۲۰ درصد آرا را کسب نکرد.

11:34 | انتخابات مجلس در خدابنده به دور دوم کشیده شد

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان/ قدردانی امام جمعه و استاندار از مردم

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: در حوزه انتخابیه خدابنده هیچ یک از کاندیداها موفق به راهیابی به مجلس نشدند و انتخاب نماینده منتخب به دور دوم کشیده شد.

جواد تاراسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شمارش آرای مأخوذه هیچ یک از نامزدها نتوانست ۲۰ درصد آرا را کسب کند و از این قرار رقابت سعید رفیعی با ۱۵ هزار و ۹۴۹ رای و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم موکول شد.

وی اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه خدابنده در یک فضای رقابتی و پر شور انجام شد.

تاراسی گفت: ۱۶۰ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان مستقر بود که از این تعداد ۷۰ شعبه به صورت سیار فعالیت داشت.

11:39 | منصور علیمردانی از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه به مجلس راه یافت

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان/ قدردانی امام جمعه و استاندار از مردم

فرماندار ابهر گفت: منصور علیمردانی با کسب ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا در حوزه انتخابیه ابهر، ‌خرمدره و سلطانیه به مجلس دوازدهم راه یافت.

احمد ذوالقدر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نفر دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه سید جمال طاهری است که ۲۰ هزار و ۴۵۷ رای شامل ۲۶.۶ آرا را کسب کرد.

این مسوول ادامه داد: طی روز گذشته ۱۸۴ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های ابهر، خرمده و سلطانیه مستقر بود که از این تعداد ۴۰ شبعه به صورت سیار برای جمع آوری آرا اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تعداد شعبات اخذ رای شهرستان در مقایسه با دوره قبل افزایش داشت، خاطر نشان کرد: طی روز گذشته روند انتخابات به شکل مطلوبی در شهرستان اجرا شد.

11:56 |سید جمال موسوی از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود راهی بهارستان شد

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان/ قدردانی امام جمعه و استاندار از مردم

فرماندار ماهنشان گفت: سیدجمال موسوی از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس راه یافت.

محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین آرا بعد از نفر اول این حوزه به امیر نظری اختصاص داشت که ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا را به خود خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت مردم شهرستان ماهنشان در این انتخابات ۷۱.۲۵ صدم درصد بود که از استقبال شهروندان این منطقه از انتخابات حکایت دارد.

این مسوول با یادآوری اینکه جمعیت این شهرستان به میزان ۷۴ درصد در روستاها ساکن هستند، گفت: این شهرستان ۱۲۶ روستا دارد و طبق قانون باید در این مناطق روستایی شعبات اخذ رای سیار مستقر می شد.

12:00 مصطفی طاهری ازحوزه انتخابیه زنجان و طارم راهی مجلس شد/تکلیف منتخب بعدی دور دوم مشخص می‌شود

اعلام نتایج انتخابات در استان زنجان/ قدردانی امام جمعه و استاندار از مردم

فرماندار شهرستان زنجان گفت: تاکنون مصطفی طاهری با کسب ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب مردم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم شده است و ۲ نفر بعدی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

پرویز خالقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز تعدادی از صندوق ها نهایی نشده است ولی شمارش آنها تاثیر چندانی در نتیجه ندارد.

وی ادامه داد:‌ تاکنون مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب شده است و ۲ نفر بعدی به دلیل کسب نکردن حد نصاب ۲۰ درصد آرا به مرحله دوم راه می یابند.

خالقی گفت: نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۷ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: ۳۳۱ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه زنجان و طارم برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده بود.

استان زنجان چهار حوزه انتخابیه شامل زنجان و طارم، خدابنده، ‌ماهنشان و ایجرود و ابهر، ‌خدابنده و سلطانیه و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان فردا برگزار می شود.

گزارش در حال به روز رسانی است...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha