۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85403267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خوزستان بر مدار انتخابات؛

برگی به سنگینی مسئولیت

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85403267
رقیه کردی
برگی به سنگینی مسئولیت

اهواز- ایرنا - دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه در سه هزار و ۵۳۳ شعبه اخذ رای در خوزستان آغاز شده و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط، خود را در سرنوشت چهار سال آینده سهیم می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ هزار نفر به عنوان عامل اجرایی و پشتیبانی امنیتی و انتظامی در بالاترین سطح آمادگی هستند تا انتخاب مردم را در جای جای خوزستان ثبت کنند.
۹۳۰ شعبه به صورت سیار در مناطق سخت‌گذر، مراکزی چون کارخانجات، پادگان‌ها، خوابگاه‌های دانشجوی، بیمارستان‌های استان تعبیه شده تا حق کسی ضایع نشود و همه فرصت انتخاب داشته باشند.
فرصت قانونی تبلیغات نیز پس از برگزاری نشست‌ها، مصاحبه‌ها و همایش‌های فراوان پایان یافته و اکنون همه چیز دست به دست هم داده تا مردم بتوانند به مسؤولیت خطیر خود که انتخاب بهترین نامزد است عمل کنند.
آنچه در ماه‌های اخیر به وفور از طرف شبکه‌های معاند و برخی دورهمی‌های سیاسی و غیرسیاسی مطرح شده اعلام بی‌رغبتی برخی شهروندان برای شرکت در انتخابات و به نوعی قهر با صندوق‌های رای بود.
قهری که به نوعی گل به خودی محسوب شده و نه تنها گرهی از مشکلات باز نمی‌کند بلکه بر آنها می‌افزاید و شرایط را سخت‌تر می‌کند؛ در واقع افرادی که با صندوق‌ها قهر می‌کنند باید در سال‌های آینده تصمیمات افرادی را تحمل کنند که انتخابشان نبوده و یا فرسنگ‌ها با نماینده موردانتظارشان تفاوت دارند.
البته مشکلات فراوانی وجود دارد که تنها راه حل آنها در گام نخست اتحاد و انسجام ملی برای حل مشکلات و در گام دوم انتخاب افرادی شایسته است.
فارغ از وظیفه اخلاقی هر شهروند برای شرکت در انتخابات، یک وظیفه شرعی و مسؤولیت بر دوش آنها گذاشته شده که اگر به آن عمل نکنند نمی‌توانند انتظار بهبود شرایط را داشته باشند و مطالبه‌ای داشته باشند چرا که خود را از حق مسلمی که داشتند بی‌نصیب کردند.
نعمت بزرگ انتخاب فرصتی برای نشان دادن در صحنه بودن مردم برای ناامیدکردن دشمنان و راهی برای رشد و شکوفایی جامعه است.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است اقشار مختلف مردم خوزستان از نخستین ساعات امروز در شعبه‌های اخذ رای حاضر شده و برای انجام تکلیف خود آماده‌اند.


حضور عشایر قبل از بازشدن درب شعبه‌ها

عشایر غیور عرب خوزستان زودتر از همه و قبل از بازشدن درب شعبه‌ها آمدند و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتند.
این عشایر به نیابت از تمام عشایر عرب خوزستان اعلام کردند همچنان پای دین، ولایت و کیان خود ایستاده‌اند و طبق دستور مقام معظم رهبری صفوفشان همچنان استوار و محکم است و در صف اول هستند.
به گفته یکی از بزرگان عشایر، این آرا مانند جنگ با دشمنان و تو دهنی به آنها است.
حضور مردم مقتدر و ایران قوی پای صندوق‌های رای در ایران و خوزستان در دقایق اولیه امروز می‌خواهد بگوید در صحنه هستند، بیدارند و مطیع اوامر هستند .
یکی دیگر از بزرگان عشایر تاکید کرد: با حضور خود آمدیم به دشمن بگوییم تا می‌توانید پول بدهید و هزینه دهید، هنوز ایرانی ها را نشناختید و نخواهید شناخت چرا که تمام نقشه‌هایتان را خراب می‌کنند.

پرستو شهنی رییس هیات آمادگی جسمانی خوزستان نیز با بیان اینکه جامعه ورزش همگانی نیز پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند گفت: انتخابات مجلس یک تکلیف الهی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری همه موظف هستند نماینده اصلح خود را انتخاب کنند تا بتوانند برای ایرانی آباد تلاش کند.
وی ادامه داد: هیات آمادگی جسمانی ۲۸ کمیته زیرمجموعه دارد که تمامی کمیته‌ها اقشار آن را دانش آموزی و دانشجویی را دربر می‌گیرند که امروز طبق هماهنگی‌های انجام شده پای صندوق‌ها خواهند رفت و شاهد شور انتخاباتی ورزشکاران خواهیم بود تا آینده استان و شهر خود را رقم بزنند.

برگی به سنگینی مسئولیت

رییس کل دادگستری خوزستان نیز که از ساعت ابتدایی آغاز رای گیری در مسجد جوادالائمه حاضر شده و رای خود را به صندوق انداخت نیز گفت: انتخابات مهمترین فرآیند تصمیم‌گیری از سوی مردم در نظام جمهوری اسلامی است و شرکت در انتخابات هم یک فرصت برای توسعه جامعه است.
علی دهقانی افزود: مردم خوزستان با حضور حماسی و پرشور در این روز سرنوشت‌ساز حضور خواهند یافت و با مشارکت حداکثری برگ زرین دیگری رقم خواهند زد زیرا مسیر اصلاح، پیشرفت جامعه و حل مشکلات جامعه انتخابات است.
وی بیان کرد: از همان آغاز فرآیند انتخابات شاهد حضور پرشور مردم هستیم که نویدبخش انتخابات حداکثری تمام اقشار جامعه خواهد بود.

مادر شهیدان فرجوانی نیز که با همسایه ها برای انداختن رای خود پای صندوق ها آمده نیز گفت: همه ما خوب و بد را پشت سر گذاشتیم تا به عاقبت بخیری برسیم؛ ما برای یک کیلو برنج انقلاب نکردیم که با قیمت آن پای صندوق نیاییم.
مادر اسماعیل و ابراهیم فرجوانی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل افزود: رای‌اولی‌ها به روز هستند، همه پای صندوق‌های رای هستند تا اولین مهر را در شناسنامه حک کنند که مانند مدالی برای آنها هستند.
وی ادامه داد: رای اولی‌ها استانداران و رهبران آینده هستند و امیدواریم با حضور آنها عاقبت بخیر شویم.

گزارش خبرنگاران ایران حاکی از حضور گسترده مردم خوزستان در شعبه های اخذ رای در شهرهای مختلف خوزستان اهواز، هویزه، شادگان، شوشتر، دزفول، صیدون و دیگر شهرهای تابعه است.

یزله مردم هویزه پای صندوق‌های رای

مردم هویزه نیز با حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب خود با سردادن شعرهای عربی و یزله جشن سیاسی گرفتند و پایکوبی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha