امام جمعه موقت ساری: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت کشور را رقم می‌زند

ساری-ایرنا- امام جمعه موقت ساری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ مردم با حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

به گزارش ایرنا، ‌ حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود:‌ امروز، ۱۱ اسفند ماه روز برگزاری انتخابات در کشور ما است که روز بزرگی به شمار می‌رود و مردم با حضورشان در پای صندوق های رای سرنوشت سال‌های آینده خود را رقم می زنند.

وی ادامه داد:‌ مردم با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخاب نمایندگان این مجلس به صورت مستقیم در تعیین رهبری به عنوان هدایتگر نظام دخیل هستند.

امام جمعه موقت ساری گفت: از سوی دیگر قدرت، امنیت و زیرساخت اقتصادی کشور با مجلس شورای ساخته می شود و مردم با انتخاب نمایندگان کاربلد و لایق می توانند مجلس قوی بسازند که آنها قدرتمندانه اداره کشور را پیش خواهند بُرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم نکته اصلی و مهم در این انتخابات است، ‌ادامه داد:‌ دشمنان در حال نظاره و رصد انتخابات امروز در کشور ما هستند و حضور حداکثری از مردم انتظار می رود.

حجت الاسلام حسینی، آرامش و امنیت امروز در کشور را مرهون خون شهدای بسیاری دانست و اضافه کرد:‌ باید قدر و ارزش این صندوق های رای که به واسطه خون شهدا بدست ما رسیده است را بدانیم که این امر نیز با مشارکت حداکثری رقم می خورد.

وی حضور حداکثری پای صندوق های رای را وظیفه ملی و شرعی و همبستگی ملت برشمرد و گفت:‌ رای مردم حق الناس است و عوامل نظارتی و اجرایی به صورت مقتدرانه و قاطعانه در حوزه نظارت ها را اعمال می کنند و هیچگاه دخل و تصرف در آرای مردم نمی شود.

امام جمعه موقت ساری گفت: از تمامی نامزدهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی که مال و آبروی خود را گذاشتد تا خود را به مردم عرضه کنند قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است.
۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha