۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85404336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمود وحدت شیعه و سنی در شور انتخاباتی کردستان

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85404336
نمود وحدت شیعه و سنی در شور انتخاباتی کردستان

سنندج- ایرنا- مردم غیور و وفادار اهل تسنن و تشیع کردستان از ساعات اولیه صبح امروز ۱۱ اسفند ماه با حضور باشکوه خود در شعب اخذ رای، جلوه ای دیگر از وحدت و همدلی شیعه و سنی را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، اینجا کردستان است، سرزمین مجاهدت های خاموش، سرزمین صفا و وفاداری، عشق به وطن در میان مردم اینجا موج می زند، علی رغم اینکه همواره در تیررس اهداف دشمن بوه اند، هرجا که لازم بوده با جان و دل به میدان آمده اند.

مردمان این دیار از اهل تسنن و تشیع هیچگاه خود را جدای از یکدیگر ندیده‌اند و در عرصه های مختلف شانه به شانه هم حضور داشته اند و به دشمنان ثابت کرده اند که وفاداری به نظام و آرمان‌های والای انقلاب، کُرد و فارس و ترک و شیعه و سنی نمی شناسد، چرا که همه ایرانی و عاشق کشورشان هستند.

امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ نیز مردم مرزدار و غیور این استان اعم از شیعه و سنی همانند گذشته از ساعات اولیه صبح در صفوفی طولانی و بهم پیوسته درکنار یکدیگر حضور یافتند تا بار دیگر وحدت و انسجام خود در حفظ منافع کشور را به جهانیان نشان دهند.

دشمن از ماه ها پیش با سناریوهای متعدد در صدد است ضمن جلوگیری از مشارکت مردم، در بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند و در این میان بیشترین برنامه‌ریزی‌های خود را بر روی استان‌هایی همانند کردستان که جمعیت آن متشکل از اهل تسنن و تشیع است، انجام داده است.

نمود وحدت شیعه و سنی در شور انتخاباتی کردستان

حال آنکه مردم ما به این درجه از بصیرت و آگاهی رسیده‌اند که بدانند دشمن با این ترفندها فقط بدنبال رسیدن به اهداف خود است، لذا پرشورتر از همیشه در صحنه حضور پیدا کرده و پاسخ کوبنده ای به دشمنان خواهند داد.

شوق نخستین انتخاب

در میان اقشار مختلف مردم که امروز با شور و شوق در پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا می کنند، نوجوانانی هستند که حال و هوایشان متفاوت از بقیه است، کسانی که ۱۸ سالگی را رد کرده و می خواهند برای نخستین طعم خوش انتخاب و مشارت سیاسی را بچشند.

امروز این نوجوانان همانند سایر همشهریان و هموطنانشان با آگاهی و اشتیاق آمده اند تا در تعیین سرنوشت خود و خلق حماسه‌ای دیگر سهیم باشند و به جهانیان نشان دهند که آنها نیز از امروز آماده اند تا در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور یافته و دشمنان را ناامیدتر از گذشته کنند.

آیدا یکی از رای اولی‌هایی که به همراه خانواده‌اش در یکی از شعب اخذ رای سنندج حضور یافته است، از اینکه برای اولین بار می خواهد در انتخابات شرکت کند ابراز خوشحالی کرده و می گوید: از اینکه امسال به جای اینکه تماشاچی باشم خودم می توانم انتخاب کنم به خودم می بالم و اطمینان دارم سایر همسن و سالانم نیز این احساس را دارند.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ام با آگاهی از نامزدها در پای صندوق حضور پیدا کنم، گفت: همه ما وظیفه داریم که در این انتخابات شرکت کنیم و با انتخاب فرد اصلح آینده خوبی را برای استان و کشورمان رقم بزنیم.


مهین یکی دیگر از رای‌اولی‌ها با شوقی وصف ناپذیر رای خود را در صندوق می اندازد و انگشت اشاره اش را که رنگ انتخاب به خود گرفته به دوستانش نشان می دهد و با صدای بلند می گوید بالاخره من هم رای دادم.

از او دلیل این همه شور و شوقش را می پرسم می گوید: اینکه بزرگ شده ام و خودم می توانم بدون دخالت هیچکس انتخاب کنم خوشحالی ندارد؟ بی شک این انتخاب زمینه ساز انتخاب‌های دیگر در زندگی‌ام خواهد بود و من خیلی خوشحالم.

بی شک حضور گسترده نوجوانان رای اولی در این عرصه مهم سیاسی کشور نشان می‌دهد که قشر جوان ما تا چه اندازه به آینده کشور خود اهمیت می دهند و بدون توجه به دسیسه‌های دشمنان و با شور و شوق به میدان آمده‌اند.

به گزارش ایرنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۲ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۲ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha