۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85406024
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نصب سامانه هوشمند توقف اضطراری بر روی پله برقی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85406024
نصب سامانه هوشمند توقف اضطراری بر روی پله برقی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از خرید و نصب ۲۵ دستگاه هوشمند توقف اضطراری برای بالا بردن ایمنی پله برقی‌ها در ایستگاه‌های متروی پایتخت خبر داد

به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی روز یکشنبه با اشاره به بروز حادثه در پله برقی ایستگاه شهید بهشتی گفت: بعد از آن حادثه که در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ رخ داد و به منظور پیشگیری از خسارت مالی و جانی ناشی از حوادث پله برقی و افزایش ایمنی مسافران مترو، هر کاری که باعث افزایش ایمنی مسافران شود مورد توجه ما قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایمنی در پله برقی‌ها، طرح ارزیابی بسیار سختگیرانه عملکرد سیستم‌های ایمنی پله برقی‌ها انجام شده و برای اولین بار ۲۵ دستگاه هوشمند توقف اضطراری برای بالا بردن ایمنی پله برقی‌های مترو نصب شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه دستگاه توقف اضطراری توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است، افزود: این شرکت توانسته با ساخت و تولید سامانه ای کاملا هوشمند، برای اولین بار در دنیا، سطح ایمنی این وسیله پر خطر را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند توقف اضطراری پله برقی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های روز می‌تواند در صورت بروز هر اتفاقی برای افراد در هنگام استفاده از پله برقی، در کسری از ثانیه فرمان توقف صادر و پله برقی را متوقف کند.

درستی اضافه کرد: این سیستم زمان طلایی خاموش کردن پله برقی را در هنگام بروز حوادث مورد توجه قرار داده و با توجه به نظرات همکاران واحدهای کیفیت و ایمنی، در خصوص صحت عملکرد سیستم در تلاش هستیم تا این سیستم در پله‌های جدید از ابتدا نصب باشد و به مرور بر روی سایر پله برقی‌های ایستگاه‌های مترو نیز نصب شود.

این سامانه به صورت انحصاری توسط شرکت داخلی تولید و عرضه شده و دارای گواهینامه ثبت اختراع در داخل و خارج از ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha