۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85407139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار انشعاب غیر مجاز آب در البرز جمع آوری شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۱۶
کد خبر: 85407139
سه هزار انشعاب غیر مجاز آب در البرز جمع آوری شد

کرج – ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: برای کاهش تنش آبی و متعادل سازی شبکه ها ، سه هزار انشعاب آب غیر مجاز طی سال جاری در این استان شناسایی و جمع آوری شد.

"حمید رضا نامداری " روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد عوامل ۲ هزار انشعاب آنها به دلیل مصارف بالا به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ امسال نظارت ها برای مقابله با استفاده غیرمجاز از شبکه های آب استان تشدید شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز اظهار کرد: اکنون یک میلیون و۳۲۰ هزار مشترک تحت پوشش آبفا البرز هستند که ۲۵ در صد آنها پرمصرف یا بد مصرف هستند؛ ۷۵ درصد مشترکان آب استان الگوی مصرف را رعایت می کنند که البته باید تمام مشترکان میزان مصارف آب را کاهش دهند.

وی بیان کرد: سالانه ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب در البرز استحصال می شود که هفت درصد آنها به دلیل فرسودگی شبکه ها و مصارف غیر مجاز به هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز به میزان مصارف بخش های مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ درصد آب البرز توسط بخش کشاورزی ، ۱۲درصد شرب و مابقی توسط بخش صنعت به مصرف می رسد.

نامداری با اشاره به شرایط اقلیمی کشور و البرز گفت : بخش کشاورزی باید به آبیاری نوین روی بیاورد و مقدار زیادی از مصارف آب را بکاهد؛ همچنین بخش صنعت و مردم نیز به الگوهای مصرف توجه کنند چرا که شرایط آبی استان و کشور مناسب نیست.

وی با بیان اینکه این استان تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم دارای عقب ماندگی فراوان در بخش زیر ساخت های آبی بود، افزود: در ۲ سال اخیر بخش زیادی از این کمبودها جبران شده و یا طرح ها متعددی برای رفع کاستی ها در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha