۷۸ مورد چندقلوزایی در شهرستان لردگان ثبت شد
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری ۷۸ مورد چندقلوزایی در شهرستان لردگان به ثبت رسیده که از این تعداد یک مورد چهارقلو بوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی علوم پزشکی شهرکرد، علی‌ضامن صالحی‌فرد روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین سه مورد سه‌قلوزایی و ۸۳ مورد دوقلوزایی در شهرستان لردگان طی سالجاری به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: به تازگی یک پدر و مادر لردگانی صاحب نوزادن سه‌قلو شده‌اند که در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷۲ بسته پوشاک بچه، سه پک سیسمونی کامل و مبلغ ۳۰ میلیون ریال کارت هدیه تقدیم این سه‌قلوها شد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسعه کشور را فراهم می‌کند و از بحران‌های جمعیتی می‌کاهد.

بنا بر اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از اول سال تاکنون ۶ هزار و ۷۴ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به ۹هزار و ۱۰۶ نفر از واجدین شرایط در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، توسط نرخ باروری در این استان ۱.۷۱ فرزند به ازای هر زن است و در همه شهرستان‌های استان نرخ باروری از ۲.۵ ( نرخ استاندارد) کمتر شده است.

چهارمحال و بختیاری اکنون دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha