استاندار خوزستان: طرح بازآفرینی شهری اهواز با مشارکت مردم انجام شود

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در اهواز باید اقدامات تشویقی و آگاهی بخشی به مردم انجام شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به دستورکار نخست با موضوع طرح مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری شهر اهواز در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: مطالعات بازآفرینی بافت‌های فرسوده یکی از نیازمندی‌های شهر اهواز است.

وی گفت: برای اجرای این طرح ضروری است که هر منطقه بر اساس شاخص‌های مختلف شهری تعیین سطح شوند.

حسینی محراب اظهار کرد: در برخی استان‌ها طرح بازآفرینی شهری بسیار خوب انجام شده اما در خوزستان به این مهم به درستی پرداخته نشده است.

استاندار خوزستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در مناطقی که دارای بافت فرسود هستند بیان کرد: می‌توان با یک مشارکت عمومی بهسازی و بازآفرینی شهری را در این مناطق انجام داد تا سطح کیفیت زندگی در این مناطق ارتقاء یابد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به حضور پرشور مردم خوزستان در انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال ادامه داد: دشمنان طراحی کرده بودند که مشارکت مردم در انتخابات ایران زیر ۲۰ درصد باشد اما مردم با حضور چشمگیر خود باردیگر برنامه‌ریزی دشمن را بر هم زدند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی به دلیل حساسیت افکار عمومی و بلوغ سیاسی مردم، همواره به دنبال مشارکت‌های بالا در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستیم.

حسینی محراب اظهار کرد: بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی مردم همواره و با اقتدار پای این نظام ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات در امنیت کامل برگزار شد گفت: انتخابات ۱۱ اسفندماه بدون هیچ مشکلی در بخش زیرساختی همچون ارتباطاتی و برق برگزار شد.

ظرفیت‌های گردشگری خوزستان ناشناخته است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: معضل اصلی در حوزه گردشگری استان ناشناخته ماندن ظرفیت‌های این بخش است.

مهرداد نیکو اظهار کرد: به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان و استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت، مطالعاتی در خصوص مناطقی از استان که ظرفیت گردشگری دارند انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: هدف از این اقدام تهیه بسته‌های مطالعاتی گردشگری برای ارائه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به طرح بازآفرینی شهری اهواز بیان کرد: در گام اول این طرح محلاتی که نیاز به بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده دارند مشخص می‌شوند تا بعد از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان امکان اعطای امتیازاتی به اجرای این طرح از جمله پرداخت تسهیلات فراهم شود.

نیکو همچنین با اشاره به رونمایی از مستند "خوزستان زیبا" اظهار کرد: تهیه این مستند کار مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل میراث فرهنگی و مرکز صدا و سیمای خوزستان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: برای تهیه این مستند ۴۰۰ نقطه گردشگری در استان شناسایی و تصویربرداری شد.

به گزارش ایرنا، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان امروز با ۲ دستور کار برگزار شد ، دستور کار اول طرح بازآفرینی شهری شهر اهواز بود که در شورا مصوب گردید.

دستور کار دوم ارائه چهار طرح گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان بود که برای انجام مطالعات بیشتر به کارگروه اقتصادی استان برگشت داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha