۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲:۵۲
کد خبر: 85412363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات گسترده در مادرید برای همبستگی با غزه و زنان فلسطینی + فیلم

تهران- ایرنا- هزاران نفر در مادرید پایتخت اسپانیا جمعه با برپایی تظاهراتی به مناسب هشتم ماه مارس روز جهانی زن (۱۸ اسفند) ، با زنان فلسطینی در غزه اعلام همبستگی کردند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از الجزیره، تظاهرات کنندگان در مادرید همچنین با سر دادن شعارهایی، جنگ و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

همچنین هزاران تظاهرات کننده در امان پایتخت اردن نیز جمعه با برپایی تظاهراتی خواستار توقف فوری جنگ، نسل‌کشی و به گرسنگی کشاندن مردم غزه شدند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول ۲ هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی‌ها و حامیان آنها ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز جمعه در یکصد و پنجاه و چهارمین روز از تجاوزها به این منطقه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی ۸ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در آن ۷۸ نفر شهید و ۱۰۴ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود که با احتساب شهدای جدید، از هفتم اکتبر تاکنون در نتیجه تجاوزهای صهیونیستی ۳۰هزار و ۸۷۸ فلسطینی شهید و ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۷۲ درصد قربانیان تجاوز به غزه، زنان و کودکان هستند. طبق اعلام این وزارتخانه، ۶۰ هزار زن باردار در این باریکه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha