روحانیون با جهاد تبیین حضور در صحنه مردم را حفظ کنند

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد گفت: نفوذ مرجعیت امام راحل سبب شد تا مردم وارد میدان شوند و انقلاب اسلامی ایران پیروز شود از همین رو لازم است روحانیون با جهاد تبیین این حضور را حفظ و تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی روز چهارشنبه در همایش نقش مردم در مراسمها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی افزود: علما و روحانیون نقش مهمی در حفاظت از دین و حفظ شعائر دینی برعهده دارند و در هر منطقه و فضایی که روحانیون خوب فعالیت داشته‌اند شعائر دینی در آن منطقه پررنگ بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با همت روحانیون و همراهی مردم شکل گرفت و پیروز شد و اکنون نیز در این زمان حساس که دشمن انواع هجمه‌ها را متوجه نظام اسلامی کرده است روحانیون نقش مهمی در دفع این فتنه‌ها دارند.

امام جمعه موقت شهرکرد از حضور مردم در پای صندوق رای انتخابات ۱۱ اسفند قدردانی کرد و گفت: مردم رسالت خود را انجام دادند و از سوی دیگر به منتخبین مردم هم تبریک می‌گویم و برای آنها آرزوی توفیق دارم.

نقش محوری مردم در تحقق تمدن نوین اسلامی

روحانیون با جهاد تبیین حضور در صحنه مردم را حفظ کنند

پژوهشگر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در این همایش به نقش مردم از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات مبارکه قرآن کریم به انبیای الهی می‌فرماید که مردم برپا کننده عدل و قسط در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا احمدوند افزود: اگر قرار است پیشرفتی در جامعه اسلامی شکل گیرد عامل آن حرکت باید مردم باشند تا آن مهم به نتیجه برسد اما در این مسیر علمای دین که ورثه انبیای الهی هستند باید مسیر صحیح و درست را تبیین کنند تا مردم در آن مسیر قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش اصلی مردم در تحقق تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: اگرچه وظیفه علما و روحانیت بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است و در این میان نقش تربیتی دارند اما در این میان مردم باید به طور خودجوش عهده‌دار نقش شوند و پای کار بیایند.

این فعال حوزه جهاد تبیین با تاکید بر روایت پیشرفت‌های کشور تصریح کرد: جهاد تبیین از ضرورت‌های مهم امروز کشور است و باید دستاوردهای مهم کشور در عرصه‌های دفاعی، صنعتی، پزشکی و سایر حوزه‌ها را برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

احمدوند یادآور شد: این دستاوردها را مدیون خودباوری که امام راحل به ملت ایران بخشید، هستیم.

حضور و شرکت مردم استان در راهپیمایی

روحانیون با جهاد تبیین حضور در صحنه مردم را حفظ کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از رشد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خبر داد و گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شهرکرد در طول سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

موسی انصاری افزود: حماسه ۲۲ بهمن را در روز انتخابات کامل کردند و استان جزو استان‌های نخست کشور در برگزاری باشکوه راهپیمایی و از پیشتازان حضور مردم در عرصه انتخابات بود.

وی تصریح کرد: از حضور مردم همیشه در میدان استان قدردانی می‌کنیم و این نظام به حامیان، مروجان و مفسران انقلاب اسلامی نیاز دارد تا هرچه سریع‌تر با فتح قله‌های رشد و پیشرفت تمدن نوین اسلامی را محقق کند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تعدادی از عوامل فعال در برگزاری مراسم‌های انقلاب اسلامی در استان تجلیل شد و از خاطره حسین زاده خبرنگار مرکز ایرنا با عنوان یاور انقلاب تقدیر شد.

روحانیون با جهاد تبیین حضور در صحنه مردم را حفظ کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha