۹۰۰ دستگاه پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی نصب شد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ دستگاه پنل خورشیدی ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در ۲ سال اخیر در این استان نصب شد که کمک زیادی به خودکفایی خانواده های نیازمند کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: گزارش عملکرد کمیته امداد در استان در حوزه های معیشتی، فرهنگی و آموزشی، اشتغال و خودکفایی مددجویان بسیار امیدوار کننده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد خودکفایی و درآمدزایی برای خانواده ها را اولویت کاری خود قرار داده است و روحیه جهادی کار کردن در بین کارکنان این اداره برای رسیدن به این مهم تاثیر گذار است.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: ورود نهاد کمیته امداد در پروژه هایی مثل زنجیره نوغانداری، حمایت از اشتغال خانواده ها در حوزه فرش و افزایش درآمد استان بسیار موفق بوده است و این مهم اینک مورد حمایت ما است و بانک ها نیز باید در پرداخت تسهیلات به این امور کمک‌ کنند.

واگذاری ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه بر خانه دار شدن اقشار نیازمند استان تاکید کرد و افزود: ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان استان در حال ساخت است که در عید فطر امسال ۲ هزار و ۳۰۰ واحد آن واگذار خواهد شد.

وی از پرداخت چهار هزار و ۹۳۶ فقره وام از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان خبر داد و گفت: اینک ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در خراسان شمالی فعال است.

الهی راد ادامه داد: همچنین امسال یکهزار و ۸۲۸ فقره جهیزیه در سال جاری به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی پرداخت شده است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha