ریانووستی: کی‌یف در حال مذاکره با قزاقستان برای خرید تسلیحات روسی است

تهران- ایرنا- یک رسانه روسی مدعی شد که شرکت «اوکرسپک‌اکسپرت» تامین کننده نظامی ارتش اوکراین در حال مذاکره با قزاقستان برای خرید محصولات نظامی-صنعتی روسیه برای نیروهای مسلح کی‌یف است.

به گزارش ایرنا یک منبع آگاه روز پنجشنبه به ریانووستی درباره خرید احتمالی محصولات نظامی-صنعتی برای کی یف گفت: شرکت "اوکرسپک‌اکسپورت"در حال مذاکره با قزاقستان برای خرید محصولات مجتمع نظامی-صنعتی روسیه برای نیازهای نیروهای مسلح اوکراین است

وی تصریح کرد: کی یف ممکن است قطعات ساخت روسیه را برای سیستم های هواپیماهای سوخو-24 و میگ-29 از طریق شرکت های ثبت شده در آستانه دریافت کند


وی با بیان اینکه ممکن است قزاقستان منافع پنهانی در این مورد داشته باشد گفت: این اقدام خطرهای بزرگی برای آستانه دارد زیر باعت بی اعتبار کردن اتحاد با روسیه و فلج کردن اقتصادش در ازای سودهای واهی خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری ریانووستی روسیه، یک منبع آگاه به ریانووستی گزارش کرده است، شرکت دولتی «اوکرسپک‌ اکسپرت» اوکراین در حال مذاکره با قزاقستان برای خرید محصولات نظامی روسیه برای نیازهای نیروهای مسلح اوکراین (AFU) است.

به گفته منبع خبرگزاری ریانووستی، اوکراین ممکن است قطعات تولید شده در فدراسیون روسیه را برای سیستم های ترمز چتر نجات PGK-۱۰ برای هواپیماهای Su-۲۴ و MiG-۲۹ دریافت کند.

او همچنین خاطرنشان می کند که سران قزاقستان، کارت های پنهانی در بازی سیاست چندجانبه دارند، چنین سیاستی برای حفظ موضع تساوی در مورد وضعیت اوکراین در گفتگو با غرب و روسیه کارساز خواهد بود. در عین حال آستانه در صورت انتقال محصولات نظامی به کی‌یف، می تواند روابط متحدانه خود با روسیه را بی اعتبار کرده و فرصت همکاری اقتصادی مفید برای قزاقستان را از بین ببرد.

نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ۱۴۰۲)، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قزاقستان را به دلیل امتناع از جانب‌داری از روسیه در موضوع درگیری در اوکراین تمجید کرد.

روزنامه ولت در پایان فوریه نوشت که نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود فاجعه بار مهمات دست به اقدامات ناامیدانه می زنند. به ویژه ، به همین دلیل آنها مجبور شدند آودیوکا را ترک کنند.

به گفته استفان شوارتسکف، روزنامه‌نگار تحلیلگر، ارتش اوکراین باید انتخاب کند که از کدام منطقه دفاع کند و کدام شهر یا شهر را ترک کند.

وی تاکید کرد: ارتش روسیه به طور سیستماتیک به جلو حرکت می کند و در تجهیزات برتری دارد که در آودیوکا نشان داده شد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد: روسیه در توپخانه و سایر انواع تسلیحات نسبت به کی‌یف برتری دارد.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: این کشور از کاهش قابل توجهی در عرضه تسلیحات از سوی شرکای خود رنج می برد.

علاوه بر این، کارشناسان به کمبود تانک در اوکراین در منطقه عملیات ویژه اشاره کردند. پیتر سوچیو، ستون‌نویس مجله آمریکایی نشنال اینترست، اوکراین را گورستانی برای تانک‌های آبرامز نامید، زیرا نیروهای مسلح اوکراین در کمتر از یک هفته سه تانک از این قبیل را از دست دادند.

به نظر او، اوکراینی ها به فناوری شوروی عادت کرده اند و نمی توانند بر تانک های غربی تسلط پیدا کنند، به همین دلیل است که طعمه آسانی می شوند.

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا نیز بیهودگی تامین تانک های آبرامز برای کی‌یف را اعلام کرد.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین (NSDC) در ۲۲ فوریه گفت: غرب باید تمام تسلیحات و تجهیزات خود را به کی‌یف منتقل کند.

پیش از این، یونان موافقت کرد: سلاح های مازاد با تاریخ انقضا را به ارزش ده ها میلیون یورو به اوکراین بفروشد.

نیکوس دندیاس، رئیس وزارت دفاع ملی این کشور تاکید کرد که این امر درآمد بسیار زیادی را برای نیروهای مسلح یونان به همراه خواهد داشت.

ریانووستی: کی‌یف در حال مذاکره با قزاقستان برای خرید تسلیحات روسی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha