آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستمین روز از اسفند به ۷ فوتی در حوادث چهارشنبه سوری، آماده‌باش۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی، تعیین تکلیف کودکان بازمانده از تحصیل، تسویه ۲۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی، توصیه‌های تغذیه‌ای ماه مبارک رمضان، ضرورت توسعه پخت نان کامل در کشور و ساخت ۵ خوابگاه دانشجویی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

نوجوانان در چهارشنبه آخر سال به سودجویان موادمحترقه پشت پا بزنند

سخنگوی پلیس با تاکید بر حفظ امنیت مردم در چهارشنبه پایان سال، به نوجوانان و جوانان توصیه کرد که به تلاش‌هایِ عمدیِ سودجویان مواد محترقه و آتش زا پشتِ پا بزنند و از جان، روان و عمر خود محافظت کنند.

سردار سعید منتظر المهدی در یادداشتی به مناسبت چهارشنبه پایان سال با اشاره به این که پلیس برای امنیت به دل خطر زده و جانش را به مخاطره می اندازد حتی برای کسانی که حالش را درک نمی‌کنند و این جزیی از ماموریت هایش است، نوشت: امنیتی که پلیس به شهروندان هدیه می دهد همانند آغوش بی دلهره پدران و نوازشهای بی دریغ مادران است؛ به بهای یک شب شادی با رفتارهای افراطی و بدون منطق و استفاده از مواد آتش زا و محترقه‌ی پر خطر، این امنیت را خدشه دار نکنیم.ادامه یادداشت را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

غفلت از سواد رسانه؛ آلفایی‌ها گوی سبقت را از والدین ربودند

کوروش ۱۲ ساله با استفاده از برنامه‌های پاورپوینت و کاین مستر، سمیناری در کلاس ارائه می‌دهد؛ مادر ارائه سمینار با پاورپوینت را در دانشگاه تجربه کرده اما امروزه کودکان نسل آلفا و زد در دنیای رسانه والدین را پشت سر گذاشته‌اند. آیا می‌توان آنها را در دنیای رسانه رها کرد و آخر سر هم گفت «سرشان به گوشی و لپ تاپ گرم باشد اما به ما کاری نداشته باشند!»

دوره و زمانه عوض شده و گوشی و لپ تاپ در بسیاری مواقع جای عروسک و ماشین بازی را گرفته است و بازی‌هایی مثل «خاله بازی» یا «هفت سنگ» جزو خاطرات نوستالوژیک شده است. این جایگزینی و تسلط کودکان بر دنیای رسانه باعث شده که آنها در بسیاری از جهات به علت در دسترس بودن اطلاعات از والدین خود جلوتر باشند و اصطلاحا سوادرسانه‌ای بالایی داشته باشند؛ کودکانی که نام نسل زد یا آلفا به آنها داده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

نظارت بیش از ۲ هزار بازرس بهداشتی در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت ۲ هزار و ۲۰۰ بازرس و کارشناس بهداشتی در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ در کشور خبر داد.

محسن فرهادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، بازرسان و کارشناسان بهداشتی در قالب تیم های سیار به مراکز مورد نظر سرکشی کرده و بر اصول بهداشتی نظارت کامل دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۸۰ هزار نفر در ۲۰۰ نقطه کشور برای خدمات نوروزی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

سردار سیدتیمور حسینی در رزمایش نوروزی که با حضور فرماندهی کل انتظامی در دانشکاه افسری امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد با آرزوی سفری ایمن برای همه مردم کشور اظهارداشت: در قالب بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی، پلیس راهور، امداد و نجات، راهداری ، اورژانس ، امداد خودرو و ایرانگردی و جهانگردی برای اجرای طرح نوروزی اماده هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

مسئولان و تصمیم‌گیران هزینه تخلف رانندگی را افزایش دهند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تلفات جاده‌ای نیازمند اصلاح قانون است از مسئولان خواست تا با اصلاح قانون هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهند.

سردار احمدرضا رادان در رزمایش نوروزی دستگاه‌های خدماتی تاکید کرد: شعار ما در انتظامی کل کشور برای سال جدید «آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و طبیعت» است و تمامی نیروهای ما در خدمت مردم هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

طرح پلیس فتا علیه فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی طرح عملیاتی برخورد با مجرمان این حوزه از امروز - بیستم اسفند - آغاز می‌شود.

سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: بر اساس رصدهای پیش دستانه پلیس فتا در فضای مجازی مشخص است تبلیغات فروش محصولات در حوزه مواد محترقه صوت‌زا و آتش‌زا در فضای مجازی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در حال افزایش بوده و بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی ادوار گذشته مجرمان سایبر نسبت به سوء‌استفاده از اوضاع و مناسبت های پیش‌رو مترصد کلاهبرداری از هموطنان با شیوه و شگردهای متفاوت باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل تعیین تکلیف شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش واقعی تحصیلی دوره ابتدایی ۹۸ درصد است، گفت: شرایط ۷۰ هزار کودک از ۱۹۶ هزار در آمار بازمانده از تحصیلان بررسی و تعیین تکلیف شدند.

حمید طریفی حسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: افراد بازمانده از تحصیل موضوعی قدیمی است که همواره در برنامه توسعه به آن پرداخته شده و ماده ۹۰ برنامه هفتم هم درباره این مسئله است که در مجلس کار انجام شده و موضوع در حال بررسی در شورای نگهبان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

ساخت ۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه و هزار کلاس درس در مناطق محروم شرق کشور

معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد امسال بیش از یکهزار کلاس را در مناطق محروم شرق و شمال شرق ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

عباس نوری‌زاده در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه پنج کشوری شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: ۲۳۰ مدرسه با هزار و ۳۹ کلاس درس و زیربنای ۴۵ هزار مترمربع در مناطق محروم این استان‌ها ساخته و تقدیم دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

۷ فوتی در حوادث چهارشنبه سوری/ ۷۳ درصد مصدومان زیر ۱۸ سال هستند

سازمان اورژانس کشور نسبت به روند افزایشی مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد: از ابتدای اسفند هفت فوتی ناشی از این حوادث در کشور ثبت شده است و ۷۳ درصد از مصدومان دارای سن ۱۸ سال و کمتر بوده‌اند.

در بازه زمانی یکم تا نوزدهم اسفند ماه در کل کشور شاهد رشد ۱۸ درصدی آسیب دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در مقایسه با پارسال هستیم؛ این آمارها نشان می دهد که در این مدت تعداد فوتی ها ۱۷ درصد، قطع عضو ۴ درصد، آسیب به چشم ۲۸ درصد و سوختگی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

ضرورت توسعه پخت نان کامل در کشور/آرد سفید خاصیت ندارد

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه مطالبه نان سالم باید در مردم ایجاد شود، گفت: ضرورت دارد نان کامل و سالم در کشور پخت شود زیرا آرد سفید بی‌خاصیت است.

سید حیدر محمدی در همایش آرد کامل و نان سالم که در دانشکده پزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در سالجاری به گندم اختصاص یافت و احتمال افزایش آن به ۱۸۹ هزار میلیارد ریال هم وجود دارد و همین موضوع نشانه اهمیت مصرف نان است زیرا نان بعنوان تغذیه پایه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

وعده افطار و شام جدا و سبک مصرف شود/مصرف یک عدد میوه فصل قبل از خواب

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با جدا کردن وعده افطار و شام از یکدیگر نیز باید حجم غذای مصرفی در این دوه وعده سبک باشد؛ بعد از صرف شام و در واقع قبل از خواب نیز مصرف یک عدد میوه فصل توصیه می‌شود.

دکتر احمد اسماعیل زاده به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، درخصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در این ایام، بیان کرد: توجه به مواد غذایی مصرفی به هنگام سحر و افطار و شام در ماه مبارک رمضان می‌تواند به حفظ یک الگوی صحیح غذایی در این ماه کمک کند .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آماده‌باش ۸۰ هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی/۷ فوتی در حوادث چهارشنبه‌سوری

تسویه ۲۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی

 سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: قرارداد واگذاری ۱۷ درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این سازمان به‌عنوان بخشی از تعهد دولت در بودجه سال جاری برای پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی بین سازمان خصوصی‌سازی و سازمان تأمین‌اجتماعی امضا شد.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رویکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار مثبت‌تر از گذشته و حجم و کیفیت واگذاری‌ها در این دولت بی‌نظیر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

امدادرسانی هلال احمر به ۳۰ روستای سیستان و بلوچستان

 بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر در ۳۰ روستای محاصره در سیلاب سیستان و بلوچستان به ۵۹ هزار نفر امدادرسانی شد و توزیع انواع اقلام زیستی و امدادی میان سیل‌زدگان از روز هفتم اسفند تا امروز ادامه دارد.

امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان شدت گرفت، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد که بر اثر آن، تا امروز ۱۳ هزار و ۹۵۱ خانوار شامل ۵۹ هزار و ۲۸۷ نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha