توصیه‌های ایمنی لازم برای خودمراقبتی در چهارشنبه سوری

کنگاور - ایرنا- رییس واحد آتش‌نشانی شهرداری سنقر گفت: چهارشنبه سوری، سطحی از هیجان را در کودکان و نوجوانان که بیشترین آسیب را می بینند، ایجاد می‌کند و باید شرایطی فراهم کنیم که چهارشنبه سوری برای آنها به نسبت ایمن شود.

«رسول حسنی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: یکی از راه های ایمن سازی نسبی چهارشنبه سوری، این است که خطرهای بالقوه این ایام را به خوبی برای فرزندمان توضیح دهیم و قوانین و چارچوب های تربیتی مان را به او یادآوری کنیم.

رییس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنقر افزود: چهارشنبه سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکات ساده و آسان آن را به شبی خاطره ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل ساخت و یا با بی‌تدبیری، عدم کنترل رفتارهای غیر معقول آن را به شبی سیاه و دردآور برای خود و سایرین مبدل کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد نسبت به رعایت مواردی از جمله پرهیز از شکستن و بریدن شاخه‌های درختان برای افروختن آتش، پرهیز از روشن کردن آتش و مواد محترقه در پارکینگ ساختمان، پرهیز از روشن کردن آتش در وسط خیابان ، مسیر تردد خودروها، زیر درختان و نزدیک خودروها اهتمام لازم را داشته باشند.

توصیه‌های ایمنی لازم برای خودمراقبتی در چهارشنبه سوری


حسنی در ادامه افزود: خانواده ها در این ایام مراقب اعمال و رفت و آمد فرزندان خود باشند و به آنها جهت پرهیز از ساخت مواد منفجره دست‌ساز هشدار و آموزش های لازم را انجام دهند.

رییس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنقر، مواردی از جمله نگهداری مواد محترقه، پرتاب مواد منفجره روی آتش، هل دادن همدیگر هنگام پریدن از روی آتش و پرتاب مواد محترقه جلوی عابرین پیاده را از حوادث سال های گذشته عنوان کرد و اهمیت به رعایت این موارد را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه با تاکید به رعایت توصیه های ایمنی بیان کرد: در صورت بروز آتش سوزی یا هرگونه حادثه توصیه می‌شود همشهریان با حفظ خونسردی بی‌درنگ کودکان و افراد مسن را از محل دور کنند و با سامانه ۱۲۵ که شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است، تماس بگیرند.

حسنی به انجام بیش از ۵٠ عملیات در سطح شهرستان در طول سال ١۴٠٢ اشاره کرد و گفت: این عملیات ها منجر به نجات ٨٠ نفر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha