آغاز طرح عیدانه استاندارد در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: طرح عیدانه در ۱۲ محور از ۱۵ اسفند امسال در استان آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محسن مشتاقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، واحدهای خدماتی، مراکز خدمات بین راهی در جاده‌ها، واحدهای عرضه خشکبار، شیرینی و دیگر بخش‌های خدماتی مورد بازرسی استاندارد قرار می گیرد.

وی افزود: کل برنامه های اداره کل استاندارد در سه حوزه کالا، خدمات و استاندارد سازی و آموزش است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: ابلاغ‌های بازرسی انطباق استاندارد در بخش‌های مختلف خدماتی هتل، خدمات پستی، خانه سالمندان، مدارس، سالن‌های ورزشی، فرودگاه‌ها و مراکز قالیشویی به شکل صد درصدی انجام شده است.

مشتاقی بیان کرد: امسال در حوزه صادرات ۳۷۱ اظهارنامه صادراتی فرآورده‌های غیرنفتی و نفتی در اداره کل استاندارد بوشهر بررسی و صادرات آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه واردات نیز ۱۰ هزار و ۸۷۳ اظهارنامه استانداردسازی صادر شده، ضمن این که با ثبت ۹ سند کالاهای وارداتی با عدم انطباق رعایت استاندارد از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۱ اظهارنامه استاندارد برای واردات کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت و گندم به میزان ۴۰ هزار تن صادر شده است.

مشتاقی با اشاره به فعالیت استاندارد در حوزه خدمات گفت: این حوزه در گذشته مغفول مانده بود که در سال جاری از هفت ابلاغیه در حوزه هتل ها به ۶ مورد آن رسیدگی شد.

وی عنوان کرد: در سالجاری پنج فقره ابلاغ استاندارد در زمینه آپارتمان ها و ۲۴ فقره ابلاغ استاندارد برای خدمات پستی و دفاتر خدماتی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر عنوان کرد: بازرسی از ۲۱ سالن ورزشی، ۶ پایانه اتوبوسرانی، ۲ فرودگاه و ۲۰ مرکز قالیشویی امسال انجام شده است.

مشتاقی عنوان کرد: با بازرسی از انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی استان بوشهر، آخرین وضعیت ۴۰۴ خودرو سبک و سنگین و موتورسیکلت انجام شد که از این تعداد ۱۲۰ خودرو سواری، ۵۰ دستگاه موتورسیکلت و مابفی انواع ماشین‌های راهسازی بوده که برای آنها گواهی استاندارد برای ترخیص و عرضه صادر شده است.

وی ادامه داد: در بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی، تجهیزات شهربازی شهرداری‌های استان، ۵۸۹ مورد صدور گواهی استاندارد برای آسانسورها در بخش‌های شخصی، درمانی، دولتی و مجتمع‌های مسکونی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: همچنین در سال جاری، ۱۴۱ سند صادراتی فراورده های غیرنفتی و ۲۳۰ سند صادرات فراوردهای نفتی در حوزه کالا صادر شده است.

مشتاقی عنوان کرد: امسال ۵ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه کاری ثبت شده و ۲۱ مورد تدوین استاندارد ملی و بین المللی انجام گرفته است.

وی از صدور ۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان بوشهر طی سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد چهار مورد استاندارد تشویقی و ۷۱ مورد تمدید، تعلیق و ابطال پروانه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر عنوان کرد: ایران بعد از کشورهای چین، ژاپن، کره و هند در جایگاه پنجم آسیا و در رتبه اول منطقه قرار دارد.

مشتاقی به طرح بازرسی طاها در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون چهار هزار و ۴۵۴ مورد از کالاهای سطح بازار مورد بازرسی قرار گرفته و نتایج آنها به آزمایشگاه ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: همشهریان می توانند با شماره گیری ۱۰۰۰۱۵۱۷ و ارسال کد ۱۰ رقمی پروانه استاندارد از کد پروانه استعلام بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha