افزایش خدمات بازرگانی در بوشهر با کاهش زمان رسیدگی به اسناد استاندارد

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: کاهش زمان خدمات ارائه شده برای تایید استاندارد کالاها در بوشهر سبب افزایش میزان استقبال صاحبان کالا به بنادر این استان شده است.

به گزارش ایرنا، محسن مشتاقی روز جمعه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای آزمایشگاه های فنی متعدد برای تعیین استاندارد کالا است که در پاره ای، نمونه های آن در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در کنار این آزمایشگاه های همکار، شاهد کاهش بررسی های فنی و اداری کالا از ۱۱ روز در دولت قبل به ۶ روز در اداره کل استاندارد بوشهر هستیم که در افرایش تمایل صاحبان کالا برای انتخاب بنادر این استان تاثیرگذار است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: این موضوع سبب شده که شاهد افزایش ورودی و خروجی های کالا از بنادر بوشهر باشیم که در رونق اقتصادی این استان موثر است.

مشتاقی گفت: در برخی تحلیل های صاحبان کالا، گرفتن تاییدهای استاندارد در کاهش هزینه های گمرکی مهم است و وقتی به جای ۱۱ روز به ۶ روز کاهش می یابد، سعی می کنند کالاهای خود را از مبدا بنادر استان بوشهر در حوزه وارادت و صادرات انتخاب کنند.

افزایش خدمات بازرگانی در بوشهر با کاهش زمان رسیدگی به اسناد استاندارد

وی یادآور شد: با توجه به شعار امسال موضوع مردمی کردن مشارکت در تولید، به عنوان یک کلید واژه کاربردی و عملیاتی در اداره کل استاندارد بوشهر مورد توجه واقع شده و در ارائه خدمات نیز متناسب با این عنصر تلاش می شود.

مدیرکل استاندارد بوشهر بیان کرد: شفاف سازی ارائه خدمات با کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد سبب شده که میزان ورودی اسناد وارادات و صادرات به این اداره کل برای دریافت تاییده استاندارد در بازه زمانی یک ساله گذشته، افزایش ۱۰۰ درصدی را ثبت کند.

وی بیان کرد: برای صادرات خرما با پیاده سازی و تسهیل یک سری مقررات و اصلاحیه ها که مجوزهای آن با همکاری مدیریت ارشد استان و برخی دستگاه های متولی از سازمان استاندارد ایران و وزارتخانه های مرتبط اخذ شد، اتفاق خوبی رخ داد که نه تنها مشکل استان بوشهر بلکه پنج استان خرما خیز نیز رفع گردید.

مشتاقی عنوان کرد: در این دولت هم افزایی خوبی بین اداره کل استاندارد بوشهر و آزمایشگاه های همکار متناسب با بسته های تحولی سازمان ایجاد شده که نتیجه آن شور و شوق در بنادر استان برای ترخیص یا صادرات کالا است.

افزایش خدمات بازرگانی در بوشهر با کاهش زمان رسیدگی به اسناد استاندارد

مدیرکل استاندار استان بوشهر با اشاره به وجود چهل و هفت آزمایشگاه و شرکت بازرسی همکار در این استان گفت: وجود این شرکت ها سبب شده که به عنوان یک مزیت، بنادر استان بوشهر در صدر توجه صادر و واردکنندگان کالا قرار گیرد.

مشتاقی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه تعیین صلاحیت آسیا اقیانوسیه در فروردین ماه امسال، عنوان کرد: تمامی کالاهایی که از ایران و به خصوص از بوشهر کد تاییدهای استاندارد را دریافت می کنند هیچ مشکلی برای صادرات کالا به کشور های عضو این پیمان و دغدغه برگشت کالا ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha