یکهزار نشان استاندارد حلال برای محصولات تولیدی و خدماتی صادر شد

بوشهر-ایرنا- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به اهمیت نشان حلال به تسهیل تجارت خارجی تاکنون این نشان به یکهزار محصول تولیدی و خدماتی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان ساده روز دوشنبه در آیین معرفی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر اظهار کرد: تجارت محصولات حلال مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد که برهمین اساس در کشور به نشان حلال توحهی ویژه‌ معطوف شده است.

وی افزود: نشان حلال به بخش‌های مختلف خدمات، گردشگری، حوزه تجارت و دیگر عرصه‌ها واگذار می‌شود که براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال نشان حلال به چندین برابر افزایش می‌یابد.

ساده اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ضمن نظارت بر حسن اجرا طرح‌ها در هدایت تولید با کیفیت محصولات نقش مهمی دارد.

وی گفت: نظارت بر محصولات وارداتی و صادراتی از دیگر ماموریت‌های استاندارد است.

ساده یادآورشد: صدور نشان کالاهای تولیدی صادراتی و وارداتی و تایید صلاحیت آزمایشگاههای همکار از دیگر ماموریت‌های سازمان استاندارد است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر در بخش‌های تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و حوزه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار بوده و در این استان همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای فعالیت‌های استاندارد ستودنی است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: استان بوشهر در حوزه آزمایشگاه همکار استاندارد از ظرفیت مهمی برخوردار است که راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع تحقیقات استاندارد در این استان مورد توجه قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به جایگاه استاندارد در جامعه حمایت از بخش خصوصی و فراهم شدن خدمات لازم تسهیل‌گری در اولویت برنامه‌های این استان قرار دارد.

علی باستین افزود: ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها الزامی و اجباری است.

وی ادامه داد: نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات رعایت استاندارد است و کیفیت، ایمنی و سلامت از محورهای مهم تولید محسوب می‌شود.

در این آیین محسن مشتاقی به‌عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر معرفی و از خدمات مصطفی رامشی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha