۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۱۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85414566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

المقداد: دفاع رهبران غربی از جنایات نتانیاهو چهره واقعی‌شان را نشان داد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) در سخنانی تاکید کرد که حمایت کشورهای غربی و رهبران آنها از جنایات رژیم صهیونیستی چهره واقعی، دروغ پردازی‌ها و ریاکاری‌های آنها را آشکار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سانا، «‌فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در این باره تأکید کرد: «‌بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل نوار غزه را ویران کرد و بیش از ۱۲ هزار کودک و بیش از هشت هزار زن را در غزه کشت.

المقداد از طریق حساب کاربری وزارت امور خارجه سوریه در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: خطرناکتر از جنایات نتانیاهو ، حمایت بسیاری از رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، پارلمان‌ها و حمایت کور واشنگتن از اوست.

وی افزود: همه می‌دانند که بسیاری از کارهایی که رهبران اتحادیه اروپا انجام دادند، نوعی ریا و دروغ بود و دفاع آنها از جنایات نتانیاهو منجر به کشیدن فرش از زیر پای آنها شد؛ موضوعی که نشان داد حقوق و آرمان‌های ملت‌ها همانند عروسک‌های کوچکی در دستان صهیونیسم و دشمنان است.

المقداد همچنین تاکید کرد: نتانیاهو قاتل، تمامی قوانین را نقض کرد و حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی انسانی، اعلامیه جهانی حقوق بشر، منشور ملل متحد، حقوق کودکان، حقوق زنان، دموکراسی، خلع سلاح و صلح را زیر پا گذاشت.

با آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا با ارائه کمک‌های مختلف نقشه اصلی را در این تجاوزات ایفا کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha