فیلم | دمی تازه با خوراکی های سنتی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - دمپخت گوشتی؛ شله ماشکی؛ گونه؛ دوا لبنی؛ دوا زردکی؛ دمپخت اشکوه و چهار لقمه اشکوه از مهم ترین غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ طبیعت بکر و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی منحصربفرد همواره مقصد گردشگران به ویژه در تعطیلات نوروزی است که این امر فرصتی برای استفاده از غذاها و نان های محلی خوش طعم این سرزمین خاطره انگیز است.

غذا و خوراکی های محلی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت شده که هم می تواند سبب ماندگاری این گنجینه های ارزشمند برای نسل های آینده باشد و هم روزنه ای برای رونق صنعت غذا به عنوان یکی از راهکارهای کسب درآمد در استان باشد.

با آنکه تنوع غذاها و خوراکی های محلی از انواع آش ها گرفته تا نان ها و خوراکی های خوشمزه دست فعالان این عرصه برای جذب مشتری حتی برای مردم استان را باز گذاشته اما نقش این ظرفیت برای درآمدزایی تقریبا مغفول مانده است.

به منظور آشنایی گردشگران با غذاها و نان های محلی استان و همچنین تجربه آن می توان غذاهای سنتی را در نمایشگاه های گردشگری ورودی شهرستان های مختلف طبخ و عرضه کرد.

همچنین طبخ و توزیع غذاهای محلی کهگیلویه و بویراحمد در سفره خانه های سنتی، اقامتگاه های بومگردی و برخی رستوران های نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

بیشتر بخوانیم:

"دَمپُخت"؛ انتخاب نخست گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد

رونق غذاهای محلی بر روی سفره های مردم کهگیلویه و بویراحمد

غذاها و نان های محلی کهگیلویه و بویراحمد؛ دریچه ای به روی گردشگران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha