محیط زیست مازندران: خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

ساری-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به در پیش بودن آغاز سال جدید و فعالیت برخی افراد برای خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی وحشی، گفت: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله مار آبی و لاک پشت و گونه‌های گیاهی وحشی نظیر لاله واژگون ممنوع است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، مسلم آهنگری روز دوشنبه افزود:‌ با توجه به‌روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته عده ای از افراد فرصت طلب درکنارفروش ماهی قرمز، اقدام به خریدوفروش برخی گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی می کنند.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران همانند سالهای گذشته با گشت و نظارت مستمر در محیط های عرضه این نوع اقلام در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر خریدوفروش گونه های جانوری وگیاهی درسطح استان بامتخلفان برخورد قاطع و قانونی می کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی از طریق رسانه ها اطلاع‌رسانی شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی جهت تنویر افکار عمومی استفاده و شاهدکاهش سطح تخلفات باشیم.

آهنگری از شهروندان خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، ‌ بنا به اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست مازندران، بیش از ۳۵۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه خزنده، ۹ گونه دوزیست، ‌ ۲۷ گونه مار، سه گونه لاک پشت، ‌۶۳ گونه پستاندار و ۷۰ گونه ابزیان آبهای داخلی تنوع جانوری این استان است همچنین در سطح استان مازندران تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است.

محیط زیست مازندران: خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha