۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان چهارمحال و بختیاری اعتبار مصوب اجرای سامانه نوین آبیاری در سال ۱۴۰۱ را ۵۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری استان برای سال‌جاری مصوب شده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا ذاکری روز دوشنبه در این آیین اجرای سامانه نوین روستایی اَرجَنَک افزود: ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده و امسال نیز همزمان با دور دوم سفر رییس‌جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته ذاکری، همچنین هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار برای اجرای سامانه‌های آبیاری در دستور کار است.

وی گفت: عملیات اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری روستای اَرجَنَک با ۱۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی آغاز شد که در سطح ۴۵.۵ هکتار با الگوی کم فشار با شرکت طراحی کاواب و نظارت شرکت اطلس پیمایش کارون اجرایی می‌شود.

۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

ذاکری تعداد بهره‌برداران سامانه نوین آبیاری روستای اَرجَنَک را ۱۴۰ خانوار و اشتغال مستقیم این پروژه را ۴۵ نفر اعلام کرد و سهم‌آورده کشاورزان برای اجرای این سامانه نوین آبیاری را نزدیک به پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود با کمک قرارگاه کوثر این سامانه نوین آبیاری اردیبهشت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی استان تاکنون ۶۹ هزار و ۳۸۰ هکتار مجهز به سیستم‌ نوین آبیاری است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha