۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85415535
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۵۳ مدرسه برای اسکان میهمانان نوروزی در دزفول آماده سازی شد

دزفول – ایرنا –  مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۵۳ مدرسه با ۴۵۰ کلاس برای اسکان میهمانان نوروزی و خانواده فرهنگیان در دزفول مهیا شده است.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهر طحان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن نشست های این اداره، با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز ادامه داد: نشست‌های مختلفی با مدیران و اعضای ستاد اسکان شهرستان برگزار شده است تا حرمت ماه مبارک رمضان در این ایام مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای جبران بخشی از کمبودهای فضای آموزشی در این شهرستان بیان کرد: شورای اسلامی شهرستان دزفول برای تخصیص زمین مورد نیاز به منظور جبران کمبود مدرسه در این شهرستان پیگیرهایی با اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان انجام داده که این پیگیری‌ها قابل تجلیل است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: اساسی ترین کمبود فضای آموزشی دزفول در مناطق نوفرهنگ و نوبهار است که حل این موضوع نیاز به ورود و همکاری جدی همه دستگاه‌های متولی دارد.

وی با بیان اینکه جا به جایی و توسعه برخی مدارس برای جبران کمبودهای موجود فضای آموزشی پیش بینی شده است، گفت: احداث فضاهای آموزشی حداقل ۱۸ ماه زمان نیاز دارد که باید از امروز به دنبال گره گشایی از این مساله بود.

ظاهر طحان حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول برای توسعه فضاهای آموزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه مدرسه شاهد از ۶ کلاسه به ۱۲ کلاس از جمله طرح‌های در دستور کار برای جبران بخشی از نیاز دزفول به فضای آموزشی است.

وی با انتقاد از حضور نیافتن شهردار دزفول در نشست‌های شورای آموزش و پرورش تاکید کرد: شهردار عضو اصلی این شورا است و انتظار از شهردار حضور در این نشست‌ها به منظور کمک به مدیریت آموزش و پرورش برای گره گشایی از مسایل است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: معلم دزفولی آقای پورخلیلی مقام نخست کشوری در تدریس را کسب کرده ولی با این وجود حتی یک بنر هم برای این دستاورد در سطح شهر نصب نشده است.

پنج هزار دانش آموز کنکوری در دزفول وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش دزفول در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برگزاری آزمون آموزش و پرورزش و وکالت در این شهرستان گفت: حدود چهار هزار نفر در این ۲ آزمون شرکت داشتند که از این تعداد ۲ هزارو ۶۰۰ داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش بودند که ۸۰ نفر از افراد برتر جذب آموزش و پرورش دزفول می‌شوند.

وی کمک به برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حاصل ۱۲ سال دانش آموزان، ‌دبیران و مجموعه آموزش و پروش در امتحانات نهایی محک زده می‌شود که کمک به برگزاری این امتحانات با بالاترین استانداردها انتظار از دستگاه‌های شهرستان است.

ظاهرطحان بیان کرد: انتظار از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دزفول این است که هر چه در توان دارند برای برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی که به صورت کشوری و هماهنگ برگزار می‌شود به کمک آموزش و پرورش بیاورند.

وی افزود: سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال گذشته ۴۰ درصد بود ولی امسال به ۵۰ و سال آینده به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد که نشان از اهمیت این امتحانات برای دانش آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به وجود بیش از پنج هزار دانش آموز کنکوری در دزفول گفت: طرح تشویق دانش آموزان با اختصاص یک دستگاه خودرو به دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه‌های نخست کنکور شوند مطرح شده است که مشارکت سازمان‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در این طرح که موجب انگیزه و ارتقای رتبه تمام دانش آموزان کنکوری‌ شهرستان می‌شود، مورد انتظار است.

حراست از سوالات امتحانات نهایی در دزفول به صورت سختگیرانه انجام می‌شود

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه برای آماده سازی و تجهیز حوزه‌های امتحانی باید تمام ظرفیت‌های شهرستان پای کار بیاید گفت: تامین وسایل سرمایشی، پایدارسازی برق و همچنین تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی حوزه‌های امتحانی دزفول نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها دارد.

وی افزود: تامین امنیت حوزه‌های برگزاری امتحانات و حراست از اوراق امتحانی برای جلوگیری از لو رفتن سوالات به طور سخت گیرانه‌ در دزفول انجام می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ظاهر طحان هفته معلم را فرصتی برای بزرگداشت مقام معلمان دانست و گفت: فضای شهر در هفته معلم باید یکپارچه تجلیل از مقام معلم باشد و در این زمینه همه دستگاه‌ها مسوولیت دارند.

وی معلمان بازنشسته را ذخیره و سرمایه بزرگ آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: تکریم معلمان به ویژه معلمان بازنشسته تجلیل از مقام علم و دانش است.

۵۳ مدرسه برای اسکان میهمانان نوروزی در دزفول آماده سازی شد

مشارکت همگانی برای حراست از فضای فرهنگی دزفول ضروری است

امام جمعه دزفول نیز در این نشست حضور و خدمات ارزشمند آموزش و پرورش در انتخابات یازدهم اسفند را مورد تجلیل قرار داد و گفت: ‌آموزش و پرورش و همه مدیران و فرهنگیان دزفول در برگزاری مطلوب انتخابات نقش کلیدی ایفا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور افزود: برنامه‌های متنوعی برای آموزش رای اولی‌ها توسط آموزش و پرورش و سپاه ناحیه دزفول برگزار شد که این اقدام قابل تجلیل است.

وی مشارکت همگانی برای حراست از فضای فرهنگی دزفول را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش با فراهم کردن مکان اسکان نقش مهمی در میزبانی از میهمانان نوروزی دارد ضمن اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از حرمت شکنی ماه مبارک رمضان نیز در سطح شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی افزود: فضاهای آموزشی شهرستان با مشکلات فراوانی مواجه است که باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف شهرستان و گروه‌های جهادی بهسازی این فضاهای آموزشی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: گام‌های هماهنگی در راستای بهبود فضاهای آموزشی در شهرستان باید برداشته شود و در این زمینه اهتمام و کمک دستگاه‌ها به آموزش و پرورش ضروری است.

احداث ۲ مدرسه در زیباشهر و مهرشهر دزفول در حال پیگیری است

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با تجلیل از اقدامات شورای آموزش و پرورش دزفول در سال جاری گفت: انتخاب شورای آموزش و پرورش دزفول به عنوان شورای برتر در استان ناشی از همدلی، انسجام و کارهای ارزشمندی است که توسط این شورا انجام شده است.

علیرضا خردمند با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان بیان کرد: پیگیری‌های فراوانی در سطح ملی برای جبران برخی از این کمبودها در دستور کار قرار گرفته است که نتیجه این پیگیری‌های اخذ مصوبه برای احداث ۲ مدرسه در زیباشهر و مهرشهر دزفول است که این پیگیری‌ها برای اجرایی کردن این مصوبه و اخذ اعتبار لازم در این زمینه ادامه دارد.

توسعه مدارس غیرانتفاعی در دزفول حمایت می شود

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه توسعه مدارس غیرانتفاعی در دزفول مورد حمایت است، گفت: مدارس غیرانتفاعی باید در کنار مدارس دولتی نقش پررنگ تری در دزفول ایفا کنند که در این زمینه متاسفانه اقدام موثری تاکنون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی کمک کار آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: مدارس غیردولتی دزفول باید ساماندهی شوند و با احصای موانع حل این مشکل‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

خردمند گرامیداشت یاد و نام شهدا در مدارس دزفول را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: فرهنگیان و دانش آموزان دزفول در رشته‌ها و مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری همواره جزو رتبه‌های برتر خوزستان هستند که این نشان از ظرفیت غنی در این شهرستان است.

همه دستگاه‌ها برای کمک به برگزاری مناسب امتحانات نهایی در دزفول مسوولیت دارند

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم تا دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری گفت: امتحانات نهایی با توجه به تاثیر بالا در کنکور نقش مهمی در ورود دانش آموزان به دانشگاه‌ها دارد به همین دلیل کمک به برگزاری هر چه با کیفیت تر این امتحانات در دزفول نیاز به همت همه دستگاه‌ها دارد.

وی کمک به سوادآموزی در این شهرستان را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزوذ: همه دستگاه‌ها در حد توان برای ارتقای سوادآموزی در دزفول مسوولیت دارند.

۵۳ مدرسه برای اسکان میهمانان نوروزی در دزفول آماده سازی شد

۹۶.۷ درصد کل جمعیت دزفول باسواد است

رییس نهضت سوادآموزی دزفول نیز در این نشست اهتمام همه دستگاه‌ها برای ریشه کنی بی سوادی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۹۶.۷ درصد کل جمعیت دزفول باسواد و ۳.۳ بی سواد هستند.

رضوان نوری مادر بیان کرد: شهرستان دزفول بر اساس ابلاغیه استانی باید یک هزار و ۳۹۰ نفر را در دوره‌های سوادآموزی، تثبیت و تحکیم زیر پوشش قرار دهد که تاکنون ۸۹۰ نفر از این هدف گذاری زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری‌های فراوان برای شناسایی و ترغیب افراد بی سواد به سوادآموزی افرود: دسترسی به برخی افراد بی سواد دشوار است که شناسایی این افراد همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها را طلب می‌کند.

رییس نهضت سوادآموزی دزفول برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه سوادآموزان این نهضت را مورد اشاره قرار داد و گفت: امسال به مناسبت دهه فجر مسابقه کتابخوانی با عنوان «ایران اسلامی در قله افتخار» به طور سراسری در استان‌های مختلف کشور برگزار شد که این مسابقه در دزفول با استقبال سوادآموزان مواجه شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از سوادآموزان دزفول در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند ادامه داد: سال گذشته یکی از برگزیدگان کشوری این مسابقه از سوادآموزان دزفول بود.

نوری مادر با بیان اینکه افراد دارای مدارک پایین تر از ششم ابتدایی زیر پوشش نهضت سوادآموزی قرار می‌گیرند، گفت: سامانه متمرکز کشوری وجود دارد که در صورت درج "باسوادی" برای افراد در این سامانه امکان ثبت نام این افراد در دوره‌های نهضت سوادآموزی وجود ندارد که متاسفانه افراد زیادی با وجود بی سوادی به دلیل ثبت به عنوان "دارای سواد" در این سامانه، امکان ثبت نام آنها وجود ندارد.

۲ هزار و ۶۲۹ دانش آموز و داشجو زیر پوشش کمیته امداد دزفول هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۲۹ دانش آموز، دانشجو و طلبه زیر پوشش این کمیته در دزفول وجود دارد گفت: برخی دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد با حمایت خیران و این کمیته به بالاترین مدارج علمی رسیده‌اند.

مسعود رحیمی بیان کرد: ۱۲۰ دانش آموز و دانشجوی نخبه در رشته‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری زیر پوشش کمیته امداد دزفول وجود دارد.

وی ادامه داد: کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، انجام ۱۱ هزار نفر مشاوره، اعزام به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و کمک به ریشه کنی بی سوادی در دزفول از جمله اقدام‌های کمیته امداد است.

به گزارش ایرنا، توسعه فضاهای آموزشی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش به ویژه طی سال‌های اخیر بوده است که در این راستا در ۲ سال اخیر، ۱۶ کلاس درس در زیباشهر، پیام نور، میانرود، صفی آباد و چغامیش توسعه یافته است. با وجود توسعه این کلاس‌ها در مناطق حاشیه‌ای ‌دزفول هنوز با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که بیشتر آن در زیباشهر است.

دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که رتبه‌های علمی پرورشی و آموزشی زیادی طی امسال کسب کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha