۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85416071
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چهارشنبه‌سوری، نوبت عصر مدارس گلستان را کوتاه کرد

گرگان- ایرنا- اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان در آستانه چهارشنبه‌سوری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نوبت عصر مدارس و مراکز آموزشی این استان امروز زودتر تعطیل می‌شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده است: بر اساس مصوبه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان، مدارس و مراکز آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی در شیفت عصر، امروز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ تعطیل می‌شود.

طبق این اطلاعیه، این تصمیم با توجه به ضرورت حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از حوادث ناگوار در شب چهارشنبه آخر سال، اتخاذ شده است.

واژه چهارشنبه سوری از ۲ واژه چهارشنبه بعنوان یکی از روزهای هفته و سوری به معنی سرخ، ساخته شده است.

این آیین از جمله جشن‌های سنتی و قدیمی ایرانیهاست که از غروب آخرین سه‌شنبه سال تا پس از نیمه‌ های شب آخرین چهارشنبه اسفندماه، برپا می‌شود که مشخصه اصلی آن برافروختن آتش و پریدن از روی آن است.

چهارشنبه سوری سال‌هاست که از شکل سنتی خود خارج شده و به نوعی حالت خشونت‌ به خود گرفته است که تعداد مصدومان بالای آن تاییدی بر این ادعاست.

طبق اعلام محمدجواد مقسمی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان: تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه، ۹ نفر از شهروندان این استان بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت و مجروحیت شدند.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در سه هزار مدرسه بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha