استاندار یزد: ترویج فرهنگ ایثار، رسالت محوری مسئولان است

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان موضوعی اساسی و رسالت محوری مسئولان در دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد ، " مهران فاطمی " تشکیل نهاد مقدس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را تبریک گفت و افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تلاش شود.

وی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قدردانی کرد و ادامه داد: تجلیل از جامعه بزرگ ایثارگران و کمک به اشاعه فرهنگ ایثار جزو مسائل بسیار مهم فرهنگی و دینی است که همه باید بنیاد شهید و امورایثارگران را در استان یاری دهند.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با تشکر از مجموعه ادارات و نهادها و استانداری بابت همکاری صادقانه سالانه با این نهاد گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، بصیرتی و ورزشی به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا در این استان پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام " عباس زارع " با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: طرح " سلام شهید "، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تجلیل از والدین، همسران و فرزندان شهدا شاغل در دستگاه‌های اجرایی اهم برنامه‌هاست.

وی با گرامیداشت روز شهدا ادامه داد: نشست تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، کاشت نهال به یاد شهدا، فضاسازی محیطی، اجرای پایش سلامت ایثارگران توسط یادگاران شاهد و گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا جزو برنامه‌های دیگر است.

یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تاسیس شد و ۲۵ سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۳ این روز با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha