۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85417294
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جامعه عشایری قزوین آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

قزوین - ایرنا - رییس اداره امور عشایر استان قزوین از آمادگی عشایر استان در قالب برپایی نوروزگاه عشایری با هدف میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

سعید ابیت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نوروزگاه عشایری در قالب پنج سیاه چادر و سفید چادر با حضور چهار طایفه اصیل عشایری استان قزوین از ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: برای دومین سال متوالی در استان قزوین، عشایر استان با برپایی سیاه چادر در قالب طرح نوروزگاه عشایری به استقبال بهار و گردشگران می‌روند و دستوردهای تولیدی خودشان را در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

ابیت تصریح کرد: برپایی سیاه چادرهای عشایری در راستای اجرای سیاست های سازمان امور عشایر کشور و به منظور آشنایی هموطنان با فرهنگ، پوشش و محصولات عشایری و تنوع بخشی به اقتصاد جامعه عشایری راه اندازیمی‌شود.

به گفته این مسوول، این نوروزگاه عشایری در مبادی ورودی و خروجی استان قزوین و در نزدیکی مجتمع های آفتاب درخشان صحرا و آریا برپا و راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مراکز هموطنان ضمن آشنایی با پوشش عشایری و استراحت موقت در سیاه چادر و صرف افطار، می توانند انواع محصولات لبنی ارگانیک، گیاهان دارویی، صنایع دستی، نان و انواع آش محلی را خریداری کنند.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha