تاکید سئول بر خنثی‌سازی تهدیدات کره شمالی در گرماگرم رزمایش سپر آزادی

تهران– ایرنا - وزیر دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه در گرماگرم اجرای رزمایش نظامی سئول و واشنگتون موسوم به «سپر آزادی» از یک پناهگاه فرماندهی کلیدی بازدید کرد و از سربازان خواست تا بر سیستم‌های عملیاتی خنثی‌سازی شبکه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تسلط داشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شین وون شیک وزیر دفاع کره جنوبی دو روز مانده به پایان رزمایش «سپر آزادی» که از هفته گذشته برای تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات نظامی کره شمالی آغاز شد، در مرکز فرماندهی TANGO (جبهه عملیات‌های هوایی، دریایی، زمینی) سونگنام در جنوب سئول این درخواست را مطرح کرد.

با این رزمایش، باید بر سیستم‌های عملیاتی که شبکه هسته‌ای و موشکی شمالی را فورا خنثی می‌کنند، متسلط شویم. همچنین باید قابلیت‌های عملیاتی را به سطح بالاتری ارتقا دهیم تا دشمن را در همه زمینه‌ها درهم بشکنیم.

ساختمان این پناهگاه در صورت درگیری مسلحانه به عنوان مرکز اصلی فرماندهی و کنترل نیروهای کره جنوبی و آمریکا عمل می‌کند.

وزیر کره جنوبی همچنین از فرماندهی ویژه جنگ ارتش این کشور در ۵۶ کیلومتری اینچون در جنوب شرقی سئول بازدید کرد و از سربازان خواست تا در صورتی که کیم جونگ اون رهبری کره شمالی تصمیم به جنگ گرفت، برای «به سرعت از بین بردن» توان آن آماده باشند.

شین وو شیک گفته است: اگر کیم جونگ اون تصمیم بگیرد جنگی را آغاز کند، به عنوان یک واحد اصلی «مجازات و انتقام عظیم کره» (KMPR)، باید به قوی ترین واحد عملیاتی ویژه جهان تبدیل شوید تا به سرعت توان رهبری دشمن را از بین ببرید.

KMPR طرحی عملیاتی برای توان گیری از رهبر کره شمالی در یک درگیری بزرگ است.

این بخشی از سیستم سه محوره علیه کره شمالی است که پدافند ضد موشکی و بستر حمله پیشدستانه «کیل چین» را نیز شامل می‌شود. به گفته این وزارتخانه، نیروهای عملیات ویژه کره جنوبی و آمریکا از جمعه گذشته در رزمایش «سپر آزادی» تمرینات حمله مشترک را برای تقویت توانایی‌های جنگی خود انجام داده اند.

نیروی هوایی کره جنوبی نیز امروز چهارشنبه رزمایشی با هدف افزایش آمادگی در برابر تهدیدات موشک‌های کروز کره شمالی و پرتابگر موشک سیار را در میانه «رزمایش سپر آزادی» برگزار کرد.

در تمرینات بازدارندگی هوایی حدود ۲۰ هواپیما از جمله جنگنده‌های F-۳۵A و F-۱۵K مستقر بودند.

به گفته نیروی هوایی کره جنوبی، خلبانان با هماهنگی با مرکز کنترل و گزارش زمینی، درباره روش‌های واکنش در حالات مختلف مانند نفوذ هواپیماهای دشمن و پرتاب موشک‌های کروز آموزش دیدند.

در این گزارش آمده است در این رزمایش جت‌های جنگی هواپیماهای دشمن و یک موشک کروز را سرنگون کردند و بمب‌های هدایت شونده را برای از بین بردن کشنده‌های برپاگر پرتابگر(TELs) انداختند.

کشنده‌های برپاگر پرتابگر اجازه می‌دهند تا پایگاه‌های موشکی سیار باشند، و این شناسایی پرتاب‌های موشکی از قبل را نسبت به پایگاه‌های ثابت دشوارتر می‌کند.

پیونگ یانگ در سال جاری میلادی به توسعه تسلیحات خود ادامه داده و تاکنون پنج بار موشک کروز پرتاب کرده است. کره شمالی گفته است که موشکی که در ۱۴ فوریه(25 بهمن) پرتاب شد، موشک جدید زمین به دریا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha