۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85417535
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای: نیاز امروز کشور توسعه مهارت آموزی است

ایلام - ایرنا - معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مسئله‌ مهارت در دنیا به عنوان یک گفتمان برتر مطرح در حوزه اشتغال است، گفت: نیاز امروز کشور توسعه مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجتبی نوروزی" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید این سازمان در استان ایلام، اظهار کرد: امروز در دنیا مسأله مهم کشورها مسأله گفتمان‌های آموزش محور بوده و در این راستا باید مسأله مهارت در صدر مسائل دیگر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ذائقه فرهنگی خانواده‌های ما باید تغییر کند، افزود: چه ضرورتی دارد همه دانش‌آموزان به دانشگاه بروند، وقتی دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود برای سال‌ها و بعضا بیش از ۱۰ سال عمر خود را در دانشگاه سپری می کند، فارغ از وجه مثبت کسب دانش، اگر کسب دانش به هدف مورد نظر و کاربردی کردن آن دانش منجر نشود مصداق اتلاف وقت و سرمایه است.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد: سرانه هر دانشجوی لیسانس برای یکسال یک میلیارد ریال است و دانشجویی که چهار سال در دانشگاه درس می‌خواند چهار میلیارد ریال منابع کشور برای او صرف می شود، از سوی دیگر با فارغ التحصیلانی مواجه می‌شویم که با انتظارات فزاینده با تحصیلات وارد جامعه می شوند.

نوروزی بر گفتمان‌سازی مهارت آموزی تاکید کرد و یادآور شد: در نظام حکمرانی کنونی، مهارت جزو اولویت‌ها نیست، در نظام حکمرانی آموزش‌های غیررسمی و مهارتی از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای در اولویت نیست، در نظام خانواده نیز نظام مهارت اولویت ندارد چرا که کنکور و آزمون‌های سراسری در اولویت است.

وی بر توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار کشور و مشاغل آینده توسعه و گسترش یابد.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های غیررسمی و مهارتی در کشور است که ما می‌توانیم با پتانسیل بالای آموزشگاه‌های آزاد و هم‌افزایی بیش از پیش به سرانجام مطلوب دست یابیم.

نوروزی افزود: حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای تاکنون منشأ تحول زیادی در این سازمان بوده است، با راهبری ایشان توانستیم اساسنامه سازمان را تدوین کنیم، با تلاش‌ها و تدابیر انجام شده در حوزه گفتمان سازی در سال آینده اقدامات خاصی رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات مدیرکل سابق فنی و حرفه ای ایلام تقدیر و "حمیدرضا رییسی" به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha