۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85417871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار : بانوان کارآفرین شهریاری در زمینه پرورش نوغان آینده روشنی دارند

شهریار - ایرنا -فرماندار شهرستان شهریار گفت: بانوان کارآفرین شهرستان شهریار در زمینه پرورش نوغان( پیله ابریشم) و ایجاد اشتغال آینده روشنی در پیش دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان شهریار، علیرضا فاتحی نژاد روز چهارشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شهریار ویژه بانوان کارآفرین در حوزه تولید نوغان( پیله ابریشم) اظهار کرد : در هر جامعه ای، زنان نیمی از پیکره‌ جامعه را تشکیل می‌دهند، ضمن این‌که زنان نقش مهمی در عرصه های مختلف خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایفا می کنند با توجه به اینکه نیمی از جامعه را تشکیل می دهند در انتخابات ۱۱ اسفند نیز شاهد حضور حداکثری زنان بودیم.

وی ادامه داد: این حضور حداکثری و چشمگیر بانوان نشان از بلوغ فکری و سیاسی آنها دارد، انقلاب اسلامی سبب رشد و بالندگی زنان شده و در طول سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: دولت با یک نگاه جامع و تعریف سند راهبردی زنان و خانواده به عنوان نقشه راه که ماموریت آن به وزارت صمت داده شده بود توانست در حوزه زنان نقش آفرینی نمایند.

فاتحی نژاد تصریح کرد: دولت عزم جدی برای توان افزایی و ایجاد اشتغال به ویژه برای بانوان دارد با توجه به سیاست های دولت سیزدهم هم در راستای ایجاد بالندگی و جایگاه بانوان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با کسب مهارت آموزی بانوان و مشاغل خانواده محور و صنایع دستی راه اندازی و تقویت شود چرا که مطمئنا یکی از زمینه های کاهش نرخ بیکاری در جامعه توسعه مشاغل خانگی است و وقتی معضل بیکاری در خانواده حل گردد همه خانواده از فواید آن بهره مند خواهند شد.

فرماندار شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: بنابراین می طلبد پرداخت تسهیلات مرتبط برای کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیل گردد تا شاهد تحول و پویایی در حوزه توانمند سازی و اشتغال زنان کارافرین باشیم.

مثبت ارزیابی شدن اقدامات بانوان کارآفرین شهرستان شهریار

صورتی رئیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور با مثبت ارزیابی نمودن اقدامات بانوان کارآفرین شهرستان شهریار در پرورش کرم ابریشم و تولید محصولات جانبی ازآن گفت:خاستگاه پیله زرد به لحاظ تاریخی ایران محسوب می شود. نوغانداری از جمله مشاغل زودبازده است که در کمتر از دوماه سرمایه اولیه برگشت پذیر است و می تواند به عنوان شغل جانبی یا حتی شغل پایدار مورد استقبال مردم و به ویژه بانوان قرار گیرد.

وی افزود: پیرو یک پروژه اصلاح نژادی به همت پژوهشگران داخلی که حدود ۱۰ سال به طول انجامید، از سال ۱۴۰۱ ، هشت هیبرید جدید کرم ابریشم اصلاح شده در سطوح اجداد به خط تولید تجاری کشور معرفی شدند که می توانند طی سال های آینده منجر به جهش تولید معنی دار و نیز تحول اساسی در حوزه شود.

صورتی زنجانی خاطر نشان کرد: هشت واریته تخم نوغان جدید داخلی علاوه بر شاخص های کیفی که به لحاظ فنی در نخ استحصال شده برای صنعت فرش دارای اهمیت ویژه می باشد به لحاظ کمی نیز حداقل ۱۵ درصد محصول پیله بیشتری را طی یک دوره پرورش تولید می کند.

وی ادامه داد : در همین راستا نوغانداران از سال ۱۴۰۳ به صورت محدود و از سال ۱۴۰۴ به طور انبوه از تخم نوغان اصلاح شده داخلی و پر محصول منتفع خواهند شد.

صورتی تصریح کرد: در صورتی که کیفیت محصولات تولیدی بانوان کارآفرین شهرستان شهریار بتواند استاندارهای لازم مرکز تحقیقات ابریشم را کسب نماید مهر تایید این مرکز بر روی محصولات درج خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha