۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85418494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی دستگاه‌های اجرایی است

زنجان - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم و ورود جدی دستگاه‌های اجرایی است که باید برنامه ریزی لازم و جامع در این زمینه از سوی متولیان امر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و نیاز به مداخله فوری دارد، گفت: این مهم باید با برنامه ریزی کامل و با تقسیم کار مناسب بین دستگاه های مختلف انجام شود.

معاون استاندار زنجان افزود: بسیاری از نظام مسائل پیش‌بینی شده در استان طی سال گذشته دارای نسخه بود و در سطح استان آسیب‌شناسی شد.

رفیعی با بیان اینکه اعتیاد جزو مسائل مهم و اولویت دار در استان است، اضافه کرد: بحث کاهش طلاق، خودکشی، قتل، نزاع و خشونت جزو مسائل مهم و اولویت دار است که باید ریشه‌یابی و مقابله شود.

وی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نقطه‌زنی را دنبال می‌کنیم چون مقابله با اعتیاد، قتل، نزاع و آسیب‌های اجتماعی در استان اهمیت زیادی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه موضوع خانواده از مباحث مهم دیگر است، ادامه داد: باید در کمیته‌های شورای اجتماعی به مباحث فرهنگی توجه ویژه شود.

وی افزود: با این وجود چالش جمعیت نیز مهم است و باید هر اقدامی را که می توانیم برای بهبود شرایط خانواده، جمعیت و ازدواج انجام داد پیگیری کنیم هرچند آمارها چندان بد نیستند اما نباید به آنها خوشنود بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان درخصوص جمع آوری متکدیان، گفت: شهرداری در این راستا کمک کننده بوده اما لازم است در کنار شهرداری سایر دستگاه‌ها همچون نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و مراجع قضایی با جدیت ورود کنند.

کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی باید پویاتر به مسائل و آسیب‌های اجتماعی بپردازند

رفیعی در ادامه گفت:بازنگری کمیته های شورای اجتماعی برای پویایی و به روز رسانی ساختار کارگروه اجتماعی بیش از گذشته ضروری است.

معاون استاندار افزود: این اختیارات برای شورا وجود دارد که بتوانیم کارگروه های متناسب و به روز با جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه اجتماعی، سلامت و بانوان یکی از سه کارگروه مهم برای شورای برنامه ریزی استان است، اضافه کرد: موضوعاتی که در جلسات این کارگروه مطرح می شود از طریق این کانال در شورای برنامه ریزی مطرح و برای تصویب نهایی و تخصیص اعتبار مورد نیاز بررسی می شود.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس می‌توان موضوعاتی را به فراخور اقتضائات و شرایط مطرح و با توجه به اهمیت و فوریت، آنها را بررسی و اولویت بندی کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه از سوی کارگروه ها پیشنهادهایی ارائه نمی شود تا کمیته هایی ذیل آن تشکیل شود و هدفمندتر از گذشته فعالیت کند.

معاون استاندار زنجان به لزوم توجه جدی به مقوله مهم خانواده و جمعیت اشاره کرد و گفت: آمارهای استانی در این بخش مناسب است اما باید تلاش بیشتری در این حوزه ها انجام شود.

وی در خصوص وضعیت اعتبارات نیز گفت: امسال اعتباراتی در حوزه‌های آسیب های اجتماعی تخصیص داده شده اما از سوی برخی دستگاه ها جذب نشده است که باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha