آفریقای جنوبی به شهروندان خود نسبت به خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد

تهران- ایرنا- نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی به شهروندان این کشور نسبت به خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که آنها پس از بازگشت به آفریقای جنوبی دستگیر خواهند شد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در جریان کنفرانس همبستگی با فلسطینی‌ها در پرتوریا، اظهار کرد: من پیشتر نیز بیانیه‌ای صادر کردم و به شهروندان آفریقای جنوبی که در کنار ارتش (رژیم) اسرائیل می‌جنگند هشدار داده‌ام که زمانی که به خانه بازگردید شما را دستگیر خواهیم کرد.

پاندور در این سخنرانی از مردم کشورش خواست تا در مقابل سفارتخانه‌های کشورهایی که وی از آنها به عنوان پنج حامی اصلی رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه فلسطینیان غزه یاد کرد، تجمع و اعتراض کنند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اظهارات پاندور پس از آن بیان شد که وزارت خارجه آفریقای جنوبی در ماه دسامبر هشدار اولیه‌ای صادر کرده و در آن اعلام کرده بود که نقض قوانین بین‌المللی توسط نظامیان در جریان جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس در غزه، آنها را مشمول پیگرد قانونی در آفریقای جنوبی می‌کند.

به گزارش ایرنا، آفریقای جنوبی پیشتر در ماه دسامبر در بیانیه‌ای به شهروندان خود نسبت به مشارکت در جنگ غزه علیه مردم فلسطین هشدار داده و اعلام کرده بود، افرادی که در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، پیگرد قضایی خواهند شد.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در این بیانیه نسبت به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از نظامیان ارتش صهیونیستی که تابعیت آفریقای جنوبی دارند به جنگ علیه غزه پیوسته‌اند، ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی بوده و منجر به جنایت‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود و شهروندان آفریقای جنوبی را در معرض محاکمه در داخل کشور خود قرار می دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه آفریقای جنوبی حامی جنگ علیه غزه نیست، اگر شهروندان این کشور در این جنگ شرکت کنند، در معرض سلب تابعیت قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha