روکش آسفالت جاده کوهستانی خوش‌ییلاق آزادشهر در حال انجام است
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: روکش آسفالت اولیه برای ۱۲ کیلومتر از جاده کوهستانی «خوش ییلاق» واقع در مسیر آزادشهر- شاهرود در حوزه استحفاظی استان گلستان که از چند روز قبل آغاز شده بود با سرعت در حال انجام است.

عادل مصدقی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: روکش لایه نهایی آسفالت این مسیر که با هدف ایمن‌سازی گذر خودروها انجام می‌شود، بعد از تعطیلات نوروز اجرا خواهد شد.

به گفته وی برای اجرای طرح مزبور از محل اعتبارات ملی حوزه نگهداری راه‌های ارتباطی، ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: نیمه نخست امسال نیز روکش آسفالت ۶.۵ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان گلستان با جذب ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ملی انجام شده بود.

جاده آزادشهر- شاهرود (خوش ییلاق ) ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی گلستان واقع است و یکی از راه‌های مهم ارتباطی استان با سمنان و استان‌های جنوبی برای جابجایی کالا بین بنادر جنوب و کشورهای آسیای میانه به شمار می‌رود.

هدفگذاری ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت برای سال ۱۴۰۳

مصدقی از هدفگذاری روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از مسیر خوش ییلاق برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این هدف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از محل اعتبارات مختلف تامین و اجرا خواهد شد.

تسریع در تکمیل بهسازی و بهره‌برداری از جاده ۵۹ کیلومتری آزادشهر- خوش ییلاق (گلستان- سمنان) در شرق استان گلستان یکی از مطالبات اصلی اهالی این خطه به شمار می‌رود که در سفر نخست دولت سیزدهم به گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح ملی مصوب شده بود.

طرح بهسازی و تعریض جاده کوهستانی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) از سال ۸۵ آغاز شد ولی پس از ۲ سال انجام کار متوقف شده بود. ادامه عملیات اجرایی این طرح دوباره از میانه سال ۹۴ آغاز شده و در جریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha