شیراز آماده مهمانپذیری است؛ از تامین نیازهای اساسی و امنیت تا بسیج ظرفیت‌های اسکان

شیراز - ایرنا -  پایتخت فرهنگ و ادب ایران همواره از زمره گردشگرپذیرترین شهرهای کشور بویژه در تعطیلات نوروزی بوده است؛ اکنون نیز در آستانه سال نو و در همزمانی با بهار قرآن، شیراز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس روز شنبه در نشست خبری "مدیران پاسخگو"، اقدامات انجام شده در زمینه اسکان، آماده‌سازی اماکن گردشگری، بهداشت و سلامت، تنظیم‌ بازار و تامین کالاهای اساسی و امنیت و ایمنی سفربه شیراز را تشریح کرد.

به گفته محمد فرخ زاده شهرداری شیراز چهار کمپ اسکان نوروزی را برای مسافران مهیا کرده و برپایی چادر تنها در ۲ پارک نماز و سایه مجاز است.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: ۹۷۰ مدرسه در سراسر استان برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده که ۴۳۱ مدرسه در شیراز است و ۶۸ پایگاه اسکان شامل شش پایگاه در مرکز و ۶۲ مرکز در سراسر استان پذیرش میهمانان نوروزی را در این مدارس مدیریت می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۴۶ خانه معلم فارس نیز ظرفیت اقامت روزانه ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر و در شیراز ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح استان آماده پذیرش مسافران هستند.

شیراز آماده مهمانپذیری است؛ از تامین نیازهای اساسی و امنیت تا بسیج ظرفیت‌های اسکان

تکمیل ظرفیت هتل‌های شیراز تا ۹ فروردین/ ظرفیتهای اسکان فارس به خط شدند

قائم مقام و نماینده تام الاختیار استاندار در ستاد سفر استان فارس با بیان اینکه ظرفیت هتل‌های شیراز به طور میانگین در ایام مختلف سال، چهل تا ۵۰درصد تکمیل می‌شود، گفت: اکنون در سه روز مانده به تعطیلات نوروزی ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

فرخ‌زاده درباره دیگر ظرفیت‌های اسکان و پشتیبانی پیش‌بینی شده در فارس نیز گفت: پنج سوله از نمایشگاه شیراز در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد و ۱۳ سالن ورزشی شهرداری و ۲۰ سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان نیز برای اسکان مسافران نوروزی فارس پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: ۴۲ حسینیه و مسجد فارس استان برای اسکان مسافران در موقعیت‌های خاص پیش‌بینی شده و در شیراز حرم علی ابن حمزه و مجموعه رهپویان برای پشتیبانی اسکان نوروزی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار فارس اذعان کرد: خانه‌های مسافر شیراز باید با شتاب بیشتری ساماندهی شود.

راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی ثابت و سیار در آزادراه شیراز – اصفهان

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس گفت: اقدامات خوبی برای بهره برداری از آزاد راه شیراز–اصفهان انجام شد و به زیر بار ترافیک رفت.

فرخ‌زاده بیان کرد: ۲ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در این آزاد راه بهره‌برداری شد و علاوه برآن قرار است سه مجتمع سیار نیز فعالیت کند.

او بابیان اینکه ۳۰۰ اتوبوس کار جابه جایی مسافر را در این استان به عهده دارند، افزود: ۶۰ مجتمع خدمات بین راهی در فارس فعالیت می‌کنند و مجموعه راهداری و ایستگاه‌های راهدار خانه آمادگی کامل را برای نظارت بر محورهای مواصلاتی استان دارند.

فرخ‌زاده گفت: چادر عشایری در ورودی‌های استان برپا می‌شود و نخستین سیاه چادر عشایری فردا در شهرستان مرودشت برگزار می شود.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای بارش باران و برودت هوا ، افزود: در محورهای مواصلاتی فارس آماده باش اعلام شده و ۱۳۴ تیم هلال احمر ، ۲۶۳ خودرو آمبولانس و ۶۰ پایگاه اورژانس مستقر شده‌اند.

معاون استاندار فارس درباره نمازخانه‌های بین راهی فارس نیز گفت: سال گذشته به دلیل برخی ضعف‌ها، وضعیت نمازخانه و مساجد بین راهی و بسته بودن این اماکن مورد گلایه مهمانان نوروزی این استان قرار گرفت، مسئولیت نظارت و خدمات رسانی به این اماکن به کانون مساجد محول شد.

شیراز آماده مهمانپذیری است؛ از تامین نیازهای اساسی و امنیت تا بسیج ظرفیت‌های اسکان

برپایی ۱۱ ایستگاه توزیع افطاری در نوروز رمضانی شیراز

قائم مقام و نماینده تام الاختیار استاندار در ستاد سفر استان فارس گفت: در ایام نوروز ۱۱ ایستگاه توزیع افطاری در شهر شیراز برپا می‌شود.

فرخ‌زاده افزود: ۱۰۰ مقعه متبرکه فارس میزبان آیین تحویل سال ۱۴۰۳ است و ۳۰۰ زائرسرا نیز نیز برای اسکان مسافران آماده است و در مراکز اسکان مسافران خارجی، حضور مبلغان ۲ زبانه نیز در نظر گرفته شده است.

اقدامات شهری برای آماده‌سازی شهر راز

وی درباره اقدامات شهری انجام شده ویژه تعطیلات نوروز در شیراز، گفت:۸۶۵ پارکینگ متعلق به شهرداری ظرفیت جانمایی چهارهزار خودرو پیش بینی شده و علاوهبر آن از ظرفیت زمین فاقد کاربری نیز استفاده شده تا در مجموع ظرفیت پارک خودروها در این ایام به ۳۰ هزار واحد برسد.

فرخ‌زاده افزود: ستادهای اسکان آموزش و پرورش فارس به سمت ورودی‌ها شهر ساماندهی شد تا مانع از انتقال ترافیک به داخل شهر شود.

وی ادامه داد: برای زیبا سازی سیمای بصری شهر ۶۶ المان مناسبتی نصب شده است.

قائم مقام و نماینده تامالاختیار استاندار فارس در ستاد خدمات سفر فارس گفت: گشت‌های پلیس راهور و امنیت و پلیس نامحسوس فعالیت خود را آغاز کرده و باهمکاری شهردار سه هزار و ۹۰۰ نگهبان محله یا پلیس‌یار در این ایام در شیراز فعالیت میکنند.

وی یادآور شد: بنا بر اعلام پلیس در صورت عدم معاینه فنی تردد خودرو ممنوع است.

آمادگی فارس برای تامین نیازهای نوروزی مردم

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس از آمادگی این استان گردشگرپذیر برای تامین نیازهای اساسی مردم در این نوروز رمضانی نیز خبرداد و گفت: در حوزه تنظیم بازار پشتیبانی‌های لازم انجام شده و گوشت و مرغ مورد نیاز تامین است.

به گفته فرخ‌زاده گوشت قرمز از پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان وارد شده و در این ایام ۱۰ هزار تن گوشت در استان توزیع می‌شود.

او افزود: ۲ هزار تن مرغ ذخیره نیز در فارس وجود دارد و برای مازاد ظرفیت نیز ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است و نگرانی از این نظر وجود ندارد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: باتوجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، حبوبات مورد نیاز استان از کشورهای روسیه و قرقیزستان تامین شده و شکر مورد نیاز این ایام نیز فراهم شده است.

او درباره میوه شب عید فارسی‌ها هم گفت: هزار تن میوه ذخیره در استان وجود دارد و ۲۵ هزار تن سیب، ۱۸ هزارتن پرتقال و ۱۰ هزار تن خرما نیز در این ایام عرضه خواهد شد.

فرخ‌زاده گفت: سه هزار و ۳۱۴ نانوایی وظیفه خدمت رسانی و تامین نان را در نوروز امسال به عهده دارند و طرح مزرعه تاسفره نیز ۳۰ درصد محصولات دامی استان را در این ایام تامین می‌کند.

او درباره نظارت بر بازار شب عید فارس نیز گفت: تا هزار و ۳۸۷ مورد بازرسی از بازار انجام و ۴۳ پرونده تخلف نیز تشکیل شده و این فرآیند نظارت ادامه خواهد داشت، سامانه ۱۲۴ نیز برای دریافت گزارش‌های مردمی از تعطیلی، کم فروشی و گرانفروشی اصناف فعال است.

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس اظهار کرد: حضور سه میلیون نفر مسافر نوروزی در فارس فرصت مناسبی است تا با همت رسانه‌ها و روابط عمومی اقدامات انجام شده در این استان معرفی و نشان داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha