۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85421952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قطار گردشگری در مجموعه جهانی پاسارگاد راه افتاد

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85421952
قطار گردشگری در مجموعه جهانی پاسارگاد راه افتاد

شیراز – ایرنا – قطار گردشگری باهدف تسهیل رفت‌ و آمد مسافران نوروزی در محوطه مجموعه تاریخی پاسارگاد فارس راه افتاد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: محوطه جهانی پاسارگاد بیش از ۱۶۰ هکتار وسعت دارد، این لوکوموتیو کار جابه‌جایی مسافران را برای رسیدن به بناهای تاریخی این مجموعه انجام می‌دهد.

محمد ثابت اقلیدی افزود: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بناها از یکدیگر، برای تسهیل در رفت و آمد گردشگران ۲ لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته‌ شد.

وی اضافه کرد: گنجایش هریک از این لوکوموتیوها ۴۰ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگران در مجموعه جهانی پاسارگاد از بناهای آرامگاه کوروش، تل تخت، برج سنگی و محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی، بار عام و بار خاص و دو کوشک و آب راه‌های باغ شاهی و کاروانسرای مظفری بازدید می‌کنند.

ثابت اقلیدی گفت: غرفه‌های صنایع‌دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی شامل آرامگاه کوروش بزرگ، پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی در پاسارگاد است و حدود ۱۳۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت جهانی ایران است که سال ۱۳۸۳ در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha