۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85420448
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ستاد مرکزی خدمات سفر شیراز افتتاح شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85420448
ستاد مرکزی خدمات سفر شیراز افتتاح شد

شیراز-ایرنا-در آستانه نوروز ۱۴۰۳ ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در آیین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شیراز با اشاره به فعال بودن ستاد تسهیلات سفر در سطح استان گفت: احکام تشکیل ستاد تسهیلات سفر در ۳۷ شهرستان فارس ابلاغ‌ شده و همه این شهرستان‌ها هم‌زمان با شهر شیراز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

محمد فرخ زاده افزود: البته این موضوع حائز اهمیت است که در استان فارس مقصد ۴۰ درصد شهر شیراز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۸ کارگروه برای تسهیل سفرهای نوروزی بیان کرد: وحدت و همدلی مهم‌ترین اصل در موفقیت و نتیجه ‌بخش بودن اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در هفته‌های پیش رو شاهد بارندگی و برودت در بخش‌های شمالی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌های هواشناسی سردی هوا در بخش‌های شمالی، جذابیت مقاصد جنوبی کشور را برای مسافران افزایش می‌دهد و باید آماده پذیرایی تعداد زیادی از مسافران باشیم.

فرخ زاده گفت: مردم از بسته بودن مساجد و حسینیه‌ها گله‌مند بودند که امسال این مشکل برطرف شده است.

او افزود: در سال‌های گذشته شاهد وجود نرخ‌های متعدد به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و پارکینگ بودیم که امیدواریم امسال این مشکلات با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت تکرار نشود.

شهردار شیراز نیز در آیین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شیراز که در فرهنگ‌ سرای کتاب برگزار شد،گفت : با توجه به تجارب سال‌های گذشته شیراز میزبان بیش از ۲ میلیون نفر مسافر خواهد بود.

محمدحسن اسدی گفت: شهرداری امسال نیز تلاش خواهد کرد بهترین خدمات را به مهمانان نوروزی ارائه دهد، شیراز به‌ عنوان یک شهر کهن و سومین حرم اهل‌بیت ویژگی‌هایی دارد که هر گردشگری را برای سفر به این شهر ارزشمند ترغیب می‌کند.

اسدی با اشاره به اینکه شیراز نامی به بلندای تاریخ ایران دارد، اظهار کرد: این آوازه جهانی و قدمت تاریخی وظیفه ما مسئولان را برای میزبانی از تک‌تک مهمانانی که به شیراز سفر می‌کنند سخت‌تر خواهد کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت شیراز در ایام نوروز به ۲ برابر افزایش یابد، از همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها خواست با ظرفیت کامل به خدمات‌ رسانی و مدیریت مسافرت‌های نوروزی بپردازند.

او همچنین از اداره کل آموزش‌ و پرورش خواست با در نظر گرفتن مدارسی اطراف اماکن گردشگری برای استفاده به‌عنوان پارکینگ در کنترل ترافیک و نظم و انضباط برای خدمات‌رسانی به شهرداری کمک کند.

شهردار شیراز ادامه داد: همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، اداره کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها نیز در میزبانی از مسافران فعالیت می‌کنند.

اسدی عنوان کرد: شهرداری شیراز با سه هزار پرسنل به‌صورت آماده‌باش در خدمت مهمانان و مسافران نوروزی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اقدامات ستاد اجرای خدمات سفر را به ساختن بناها و ساختمان‌ها تشبیه کرد و افزود: پس از ساختن یک بنا نگهداری کردن از آن‌ها مهم‌تر از ساختنشان است.

مسعود زارعی ادامه داد: باید با نظارت و بررسی‌های لازم، ایرادات را بیابیم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم تا خدمات‌رسانی بهتر صورت گیرد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز و معاون شهردار این کلان‌شهر نیز در آیین افتتاح ستاد خدمات سفر شهرستان گفت: هم‌اکنون شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده است.

روح‌الله خوشبخت عنوان کرد: علاوه بر این محل‌های اسکان، ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز است.

معاون شهردار شیراز اظهار کرد: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه و پیرو دستورالعمل ابلاغی و تبیین شرح وظایف ۱۱ کارگروه تخصصی آغاز شد و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری برنامه‌های اجرایی را با زمان بندی مناسب تهیه و تدوین کردند.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و متناسبی پیش‌بینی‌شده است که برپایی سفره افطاری ساده، برنامه‌های فرهنگی از افطار تا سحر، برپایی جشن‌ها، برقراری تورهای گردشگری و مواردی از این قبیل نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

خوشبت گفت: در حال حاضر ۶۶ نماد مناسبتی نوروز، ۵۵ نماد حجم سبز، ۲۷ سردیس از شهدای معزز و مشاهیر شهر شیراز همچنین ۴۱ نقاشی دیواری و جداره سازی در فضاهای مختلف شهری تعبیه‌شده است.

او در ادامه اظهار کرد: نقاشی‌های دیواری سطح شهر شیراز با موضوعاتی همچون شهدای دفاع مقدس، فرهنگ مطالعه، صنایع ‌دستی، فرش استان فارس، مکتب شیراز و ... بر دیوارهای شیراز نقش بسته است.

معاون شهردار شیراز همچنین با تأکید بر اهمیت نورپردازی در ایجاد فضای مناسب شهری از اجرای ۱۹ پروژه جدید در این حوزه در سطح شهر شیراز به مناسبت فرارسیدن نوروز خبر داد و گفت: نورپردازی میدان گاز، نورپردازی پل غدیر، نورپردازی ساعت گل، نورپردازی تقاطع مدافعان سلامت، نورپردازی پیاده راه جدید باغ گل‌ها، نورپردازی محوطه دروازه قرآن، نورپردازی و نصب لوسترهای خیابانی در بلوار آزادی، امیرکبیر، امام رضا (ع) و مدارس ازجمله این پروژه‌ها بوده که شب‌های زیبای شیراز را برای شهروندان و مهمانان عزیز نورانی و دل‌پذیرتر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha