معاونت داوطلبان هلال‌احمر استان مرکزی یک‌هزار و ۳۰۰ سبد معیشتی توزیع کرد

اراک - ایرنا - معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین توسط جمعیت هلال احمر این استان در سال ۴۰۲ تهیه و توزیع شد.

احمد ملک‌حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این سبدها به ارزش ۱۱ میلیارد ریال تهیه و بیش از پنج هزار نفر نیز از آن بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: ۹۸۰ پرونده در سال ۱۴۰۲ برای مددجویان در معاونت امور داوطلبان تشکیل و ۲۳ میلیارد ریال نیز خدمات حمایتی بلا عوض به این قشر پرداخت شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: برگزاری ۱۷ کاروان سلامت در مناطق محروم با مشارکت ۱۸۳ نفر از داوطلبان و بهره‌مندی ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات آن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال، برگزاری ۱۰۰ برنامه نیابت، بازدید از ۲۰ سرای نگهداری سالمندان، معلولین و ۸۰ خانواده و برگزاری برنامه استانی نذر خدمت ۶ در روستای درمن از توابع خنداب با همکاری گروه جهادی مهاجر و با ارزش ریالی پنج میلیارد ریال و بهره‌مندی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات آن، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ملک‌حسینی اظهار کرد: اجرای طرح یلدانه و بهره‌مندی ۵۵۰ نفر از آن به ارزشی ک میلیارد و پانصد میلیون ریال، انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) و تهیه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پوشینه از محل داروخانه استان، اجرای طرح ارمغان مهر و تهیه ۳۵۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند به ارزش هفت میلیارد ریال با کمک‌های خیرین، بخش دیگری از اقدامات در سال ۱۴۰۲ است.

وی گفت: اهدای ۱۵۰ واحد خون توسط اعضا، اهدای ۶۲ قلم تجهیزات پزشکی توسط خیرین به بانک‌های امانات پزشکی هلال احمر در سراسر شعب استان و بهره‌مندی ۳۰۰ نفر از خدمات رایگان آن، برپایی ۴۵ ایستگاه و ۶۵ صندوق جمع آوری کمک به مردم مظلوم غزه، برپای سفره‌های افطار و سفره‌های اطعام حسینی در ماه‌های رمضان و محرم به تعداد بیش از ۳۵۰ سفره و بهره‌مندی سه هزار نفر، افزایش جذب اعضا از طریق رایزنی با ادارات و سازمانها از چهار هزار نفر در ابتدای سال به ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر تاکنون هم در این سال انجام شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی افزود: ارایه خدمات سلامت محور به زائرین در موکب‌های اربعین حسینی و بهره‌مندی ۲ هزار نفر از خدمات داوطلبان، برگزاری ۱۵ میز خدمت و رزمایش جهادی در محلات کمتر برخوردار،توزیع اقلام غذایی بین خانه‌های هلال، اعزام سه نفر از نجاتگران استان به کربلای معلی به عنوان امدادگر کاروان‌های رهسپاران ظهور محلات کمتر برخوردار در ایام اربعین، جمع‌آوری و تفکیک داروهای مردمی برای ارسال به کشور عراق و توزیع یک‌هزار پرس غذای گرم در مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان توسط خانه‌های هلال، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ملک‌حسینی گفت: معاونت داوطلبان هلال‌احمر استان مرکزی در سال ۴۰۲، اقدام به برگزاری دوره آموزشی و توجیهی ویژه مسئولین داوطلبان شعب، اردوی زیارتی تفریحی ویژه ۶۰ نفر از اعضای داوطلب خواهر به مشهد مقدس در اسفندماه کرد و از اعضا همزمان با هفته فرهنگی خمین در بهمن‌ماه تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha