مجوز جذب ۱۲۶ نجاتگر برای هلال‌احمر استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: مجوز جذب ۱۲۶ نجاتگر برای جمعیت هلال احمر این استان صادر شد که تاکنون ۵۰ نفر جذب و مابقی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده جذب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شهرجردی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: همچنین مجوز جذب ۳۰ نفر مرد و زن نیز در بخش واکنش سریع به جمعیت هلال احمر استان مرکزی داده شده که این افراد نیز منتظر تست‌های بدنی و آزمایشات هستند.

وی بیان کرد: جذب نیروهای واکنش سریع استان حداکثر تا سه ماه اول سال آینده انجام می‌شود و در مجموع مجوزهای جذب نیروی جدید تاکنون به این تعداد، سابقه نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: اعتبار سفر رییس جمهور برای جمعیت هلال احمر این استان ۴۰۰ میلیارد ریال است که بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال آن تا پایان شهریورماه امسال جذب و مابقی اواخر نیمه اردیبهشت‌ماه سال آینده جذب می‌شود.

شهرجردی گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سال جاری به صورت مشترک با استان آذربایجان شرقی مقام اول را در بخش‌های مختلف کشور به دست آورده‌ است.

وی اظهار کرد: در بخش آموزش کارهای زیادی صورت گرفته و در سال جاری بیش از ۳۰ هزار آموزش همگانی توسط این جمعیت ارایه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: چندین طرح جمعیت هلال‌احمر این استان در ایام نوروز افتتاح می‌شود.

شهرجردی گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی سومین استان کشور است که در سال جاری تمام بی‌سیم‌های آن به دیجیتال تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نفر داوطلبان، جوانان و امدادگران این جمعیت در ایام نوروز به امدادرسانی و خدمات رسانی مشغول هستند و بالگرد امدادی نیز در این ایام در استان مرکزی مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری برای تعمیرات و به روزرسانی کل ناوگان‌های جمعیت اعتبار هزنیه شده است.

شهرجردی گفت: هفت سواری صفرکیلومتر برای جمعیت هلال احمر استان مرکزی خریداری شده که سه دستگاه آن وارد و چهار دستگاه نیز اوایل سال آتی وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو ست نجات در کشور شماره‌گذاری شده که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده ۲۰ تا ۲۴ دستگاه آن وارد استان مرکزی شود که این مهم نیز تاکنون سابقه نداشته است.

پایگاه‌های نوروزی هلال احمر استان مرکزی در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر ایجاد شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی هم در این نشست گفت: بیست و چهارمین طرح خدمات بشر دوستانه نورز جمعیت هلال‌احمر این استان از امروز ۲۸ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

مهدی حسینی افزود: سازمان جوانان ۷۶ سال قدمت دارد اما طرح بشردوستانه نوروز از سال ۷۷ شکل گرفته و فعالیت این طرح در سال‌های گذشته بیشتر در راستای راهنمای مسافران نوروزی بود اما با توجه به وجود گوشی‌های هوشمند، فعالیت بیشتر به ایمنی جادهوها و هوشیاری رانندگان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد و به همین دلیل پایگاه‌های نوروزی این جمعیت در این فاصله ایجاد شده است.

حسینی گفت: ۱۲ پایگاه ثابت و سیار در ایام نوروز امسال با حضور ۳۰۰ نفر از جوانان به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

برگزاری چشمگیر دوره‌های آموزشی در جمعیت هلال احمر استان مرکزی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: یک‌هزار و ۱۰۳ دوره کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته، ۹۵۰ دوره آشنایی با مخاطرات طبیعی و ۴۶۱ دوره مهارت‌های داوطلبی در سال جاری توسط این جمعیت برگزار شده است.

محمدرضا زمانی افزود: برگزاری ۷۴ دوره کمک‌های اولیه برای خانه‌های هلال، ارایه آموزش کمک های اولیه به هفت‌هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای مسلح، برگزاری ۱۳۴ دوره تخصصی و ۴۷ دوره ضمن خدمت برای همکاران از دیگر توفیقات است.

طرح امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان مرکزی فعال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هم در این نشست گفت: طرح خدمات نوروزی ۴۰۳ در ۱۳ پایگاه جاده‌ای فعال شده و سه پایگاه موقت نیز برای افزایش خدمات در ساوه، دلیجان و تفرش فعالیت دارند.

علی امیری با بیان اینکه در مجموع ۱۶ پایگاه ثابت و موقت در ایام نوروز در استان مرکزی فعال است، افزود: یک تیم واکنش سریع و امداد و نجات کوهستان هم در منطقه گردو مستقر شده و ۲۵۰ نفر روز خدمت رسانی تا ۱۷ فروردین‌ماه ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای کمک سریع به حوادث جاده‌ای و اقدامات پیش بیمارستانی نیز یک فروند بالگرد در استان مستقر شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت:

امسال پروژه‌های مهم و ملی خوبی در این جمعیت اجرا شد و ۱۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل بودجه تملک ملی صرف پنج طرح شد.

اصغر آقایی افزود: ۹ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان مرکز آنست (محل نگهداری سگ‌های تجسس) جمعیت هلال احمر این استان و ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و نوسازی تعمیرات اساسی پایگاه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۲۳ دوربین برای پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال خریداری و در حال نصب است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: ۴۳ میلیارد ریال اعتبار به تازگی برای پایگاه عباس آباد شازند اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن سال جدید آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: این جمعیت امسال جشنواره رای اولی‌ها در سه بخش برگزار کرد که یک‌هزار و ۱۷۰ عکس به این جشنواره ارسال شد.

عادل عزیزی افزود: داوری آثار رسیده به این جشنواره در فروردین‌ماه سال آتی و تجلیل از برگزیدگان در اردیبهشت ماه و همزمان با هفته هلال انجام می‌شود.

وی بیان کرد: باشگاه آموزش رسانه با عنوان «باور» در حوزه داوطلبان و جوانان در این جمعیت تشکیل شده است.

۱۴ هزار داوطلب جوانان و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha