امام جمعه و استاندار کرمانشاه نوروز را به مردم استان تبریک گفتند

کرمانشاه - ایرنا - امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پیام های جداگانه فرا رسیدن نوروز و سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را به مردم این خطه غربی ایران تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پیامی فرا رسیدن عید نوروز و سال نو شمسی را به همه مردم ولایتمدار و غیور استان کرمانشاه به‌ویژه خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران تبریک و تهنیت گفت و افزود: سال جدید که با آغاز فصل بهار آغاز می‌شود و امسال با بهار قرآن همراه شده است؛ می تواند منشا آثار و برکات زیادی برای زندگی مادی و معنوی بشر باشد.

وی افزود: همانطور که طبیعت خودش را جدید می‌کند فصل بهار نیز به ما همین پیام را می‌دهد که خداوند متعال علاقمند است بندگانش نیز همانند طبیعت، معنویات و ویژگی‌های اخلاقی خویش را نو کند.

حجت الاسلام غفوری اظهار کرد: هر آنچه مورد رضای خدا نیست باید کنار گذاشته شود؛ باید کهنگی‌ها را کنار بگذاریم و عهد خود را با خدای سبحان و وجود ولی عصر تجدید کنیم.

امام جمعه کرمانشاه صله رحم (دید و بازدید) را یکی از قدم‌های مهم برای کسب رضایت خدا دانست و گفت: صله رحم در قرآن کریم بر آن تاکید شده و بیش از ۱۰۵ روایت در منابع روایی در این زمینه عنوان شده است.

غفوری تصریح کرد: صله رحم منشا برکات در زندگی ما است.

وی توجه به فقرای جامعه را مهم عنوان گرد و گفت: کسانی که توانی از جهت مالی دارند به فکر فقرای جامعه هم باشند. اگر دل فردی را شاد کنیم قطعاً خدای متعال در شرایطی که ما به شدت نیاز داریم ما را شاد خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: سال جدید سال ظهور وجود مقدس آقا ولیعصر و پیروزی ملت شریف و عزیز ما در همه عرصه‌ها باشد؛ انشاالله جامعه در سال جدید شرایط بهتر معیشتی را برای همه اقشار به ویژه محرومان به روی خود ببیند.

به گزارش ایرنا؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در پیامی جداگانه با تبریک سال نو اظهار امیدواری کرد سال گذشته با سلامتی برای تمامی مردم تمام شده باشد و سال جدید سرشار از سلامتی و موفقیت بیشتر باشد.

وی از برکات ماه رمضان سخن گفت و بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبیست که جان‌ و روح خود را در معنویت این ماه صیقل دهیم و زندگی پربارتری برای خود رقم بزنیم. امیدوارم فرصت‌های سال جدید را قدر بدانیم و از روزها و ساعت‌های آن برای سعادت دنیا و آخرت بیشتر استفاده کنیم.

صحرایی گفت: سالی با فراز و فرودها و خاطرات تلخ و شیرین به لطف الهی و با تلاش جمعی مردم و مسوولان استانی گذشت و توانستیم موفقیت های خوبی به دست آوریم.

استاندار کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری در سه فصل منتهی به پاییز گذشته، رشد استان در نهضت ملی مسکن به ویژه در مبحث جوانی جمعیت، افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادراتی کالاها از گمرکات استان کرمانشاه، جذب سرمایه‌های بورسی برای شرکت‌های استان و ارتقای نرخ رشد در صنعت و معدن را از دستاوردهای استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

صحرایی افزود: از نمونه‌های دیگر این موفقیت‌ها جریان برکت و پرشکوه اربعین بود که یک جهش مادی و معنوی در استان کرمانشاه به وجود آورد. راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه که نمادی از انگیزه و روحیه مردم خوب کرمانشاه بود. برای همه این اقدامات بنده از همه شما هم استانی‌های عزیز ممنونم و امیدوارم در جریان انتخابات اردیبهشت ماه با حضور پرشور مردم یک آینده زیباتر را برای خود و فرزندان خود رقم بزنیم.

استاندار با اشاره به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری انتخاب شد افزود: همه ما مانند سال گذشته در این مسیر تلاش‌ها را منسجم کنیم و بتوانیم نتایج بهتری را به دست بیاوریم.

وی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی در سال جدید مردم پرافتخار استان کرمانشاه در عرصه‌های مادی و معنوی با موفقیت‌های روزافزون سپری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha