۵۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌ها و بیش از ۳.۵ میلیون اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد

ساری – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: از ۲۳ اسفند تا پایان روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در مجموع حدود ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی مازندران بازدید کردند و آمار اقامت در مراکز رسمی و غیررسمی استان نیز از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

حسین ایزدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسافران نوروزی که از ۲۳ اسفند وارد مازندران شدند تا پایان آخرین روز سال در بسیاری از مراکز تفریحی و جاذبه‌های این استان حضور یافتند و فعالیت نوروزی این مراکز در استان طی یک هفته اخیر با استقبال حدود نیم‌میلیون نفر از مسافران آغاز شده است.

وی افزود: طی مدت یاد شده در مجموع ۴۵۷ هزار و ۶۸ بازدید از مراکز تفریحی، طبیعی، تاریخی و مذهبی مازندران ثبت شد که بیشترین آمار با ۱۸۹ هزار و ۴۵۶ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خاظرنشان کرد: در این بازه زمانی ۱۳۴ هزار و ۵۴۴ نفر از مراکز تفریحی استان بازدید کردند و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر نیز در اماکن تاریخی استان حضور یافتند. ۶ هزار و ۱۱۰ بازدید نیز از موزه‌های استان ثبت شد.

به گفته وی ۲۵ هزار و ۷۵۴ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۸ هزار و ۵۰۱ بازدید از اماکن مذهبی و ۹ هزار و ۵۶ بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی استان ثبت شد.

ایزدی درباره آمار اقامت‌های مسافران نوروزی نیز گفت: طی ۶ روز پایانی سال در مجموع ۹۰۵ هزار و ۷۴۶ اقامت در مراکز اقامتی رسمی استان ثبت شد و ۲ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۱۴ اقامت نیز در مراکز اقامتی غیررسمی مازندران به ثبت رسیده است که مجموع اقامت‌های رسمی و غیررسمی استان را به بیش از ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار نفر رسانده است.

این مسئول افزود: از ۹۰۵ هزار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی مازندران ۴۷۸ هزار و ۲۹۱ نفر در طرح خانه‌مسافر، ۱۷۲ هزار و ۷۳۱ اقامت در پارک‌های ملی طبیعت‌گردی، ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ نفر در مناطق نمونه گردشگری و ۳۲ هزار و ۴۰۷ نفر در هتل‌های استان اقامت کردند.

به گفته وی ۳۲ هزار و ۱۷ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۰ هزار و ۹۹۰ نفر در متل‌ها، ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۹ هزار و ۸۸۶ نفر در زائرسراها، ۸ هزار و ۴۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری و یک‌هزار و ۴۰۷ نفر در مهمانپذیرها، ۲ هزار و ۱۹۱ نفر در مجتمع‌های خدمات بین راهی و ۶۴۶ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری استان اقامت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha