۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85423462
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازدید بیش از ۲۳ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از ۲۶ تا ۲۹ اسفندماه سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۸۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند.

محسن معصوم‌علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: غار علیصدر، آرامگاه‌های بوعلی و باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه و محوطه تاریخی هگمتانه در راس جاذبه‌های پر بازدید همدان قرار دارند.

وی ادامه داد: در این مدت هفت هزار و ۵۸۸ نفر نیز در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، خانه‌مسافرهای دارای مجوز، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل آپارتمان‌های استان همدان اقامت داشتند.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه در این مدت ۴۵ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های همدان برای پذیرایی از مسافران نوروزی استفاده شده است، همچنین در استان همدان بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه‌ گردشگری وجود دارد که حدود یک‌هزار آن ثبت ملی شده است.

بازدید بیش از ۲۳ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

اماکن تاریخی همدان میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان و اماکن تاریخی همدان خبر داد.

محمدرضا خلجی، افزود: محوطه‌های تاریخی‌هگمتانه، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا، باباطاهر و پیاده‌راه اکباتان در تعطیلات نوروز۱۴۰۳ میزبان بازارچه‌های صنایع‌دستی هستند و علاوه بر شهر همدان‌، در دیگر شهرستان‌ها نیز بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی برپا شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: خانه تاریخی دکتر اقتداری و گذر فرهنگی، تاریخی در شهرستان تویسرکان نیز پذیرای علاقه مندان به صنایع‌دستی هستند.

خلجی با اشاره به اینکه در مجتمع سیاحتی علیصدر نیز بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا شده است، ادامه داد: جنب موزه حاج آقا تراب در نهاوند و حمام تاریخی دمق از دیگر مکان‌هایی است که در ایام نوروز بازارچه‌های صنایع‌دستی دایر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ بازارچه‌ صنایع‌دستی نوروزی در سرتاسر استان همدان برپا شده است، گفت: سفالگری، نقش برجسته، نقاشی روی سفال، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق چوب، خراطی، مرواربافی، رودوزی‌های سنتی، زیورآلات سنتی، قلمزنی روی مس و نقاشی روی شیشه از جمله رشته‌های فعال صنایع‌دستی در استان همدان هستند که قابلیت شرکت در بازارچه‌های صنایع‌دستی را دارند.

وی بازارچه‌ها را مکان مناسبی برای نمایش و معرفی صنایع‌دستی دانست و افزود: بازارچه‌های صنایع‌دستی بستری است که تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به نحو مطلوب تبلیغ، عرضه و به فروش برسانند.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha