۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85423924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه اسناد معاصر در موزه ملایر گشایش یافت

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85423924
نمایشگاه اسناد معاصر در موزه ملایر گشایش یافت

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در دومین روز از ایام نوروز نمایشگاه اسناد معاصر و الواح ثبتی میراث ناملموس در موزه ملایر افتتاح یافت.

"ابراهیم جلیلی" روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این نمایشگاه در طبقه اول موزه تاریخ و فرهنگ و صنایع دستی ملایر برای بازدید مسافران برپا شده است.

وی افزود: ۸۸ تابلو مربوط به اسناد دوره معاصر این شهرستان و ۱۷ تابلو شامل الواح ثبتی میراث ناملموس ملایر افتتاح و آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: اسناد شامل قیمت ارزاق عمومی دوران معاصر، تصاویر مسئولان و بناها است که تا ۲۴ فروردین برای بازدید عموم دایر است.

جلیلی ادامه داد: الواح ثبتی شامل لوح ثبت مهارت پخت آش‌های چغندر بدو علی آباد، بادمجان، ماسوا علی‌آباد، مهارت پخت باسلق، شیره ترخینه، مهارت فن‌بافت فرش روستای میشن، چارچنگ کسب و ننج، نقش ماهی ازندریان و حسین‌آباد شاملو، پیچ روستای جوزان، حلوا مغزی، کلویا گوراب، تعزیه آورزمان، شیره سفید و انگور مانیزان، رنگرزی سنتی، منبت چوب و مروار است.

وی افزود: ملایر یکی از شهرهای مهم تاریخی، فرهنگی و هنر پرور کشور است که با ۳۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی، بیش از ۲۰۴ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: یکی از رویکردهای اداره میراث فرهنگی ثبت میراث ناملموس آثار است که تاکنون بیش از ۱۷ اثر و هنر این شهرستان در میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است‌.

جلیلی بیان کرد: یکی از اهداف مهم ثبت ملی آثار ناملموس حفظ اصالت و هویت واقعی و به ارث گذاشتن فرهنگ غذایی و سنت این شهرستان برای آیندگان است و هدف از برپائی نمایشگاه معرفی آثار ملی به مسافران و گردشگران است.

به گزارش ایرنا؛ نمایشگاه اسناد معاصر و الواح ثبتی میراث ناملموس از دوم فروردین در موزه ملایر گشایش یافت و تا ۲۴ فروردین برای بازدید عموم دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha