۳ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبر: 85424260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۷۱ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای یزد

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۲
کد خبر: 85424260
کاهش ۷۱ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای یزد

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی یزد از کاهش ۷۱ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا یکم فروردین‌ماه جاری در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، سردار " عباسعلی بهدانی فرد " بدون اشاره به میزان این آمار و با بیان اینکه طرح نوروزی انتظامی در بخش‌های مختلف همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفندماه سال گذشته در محورهای مواصلاتی آغاز شد افزود: امسال با هفت درصد افزایش تردد در این ایام مواجه هستیم.

وی به اهمیت رعایت مقررات توسط رانندگان در جاده‌های استان تاکید کرد و ادامه داد: آمار تصادفات به جهت شدت و سرعت بالای مسافران در این مدت ۱۲ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی یزد گفت: افرادی که در رفت و آمد مردم ایجاد خلل کرده و امنیت مردم را به مخاطره بیندازند، اعمال قانون شده و خودروهای آنها تا پایان تعطیلات توقیف و به پارکینگ انتقال می‌شود.

بهدانی فرد تصریح کرد: از مردم و مسافران نورزی تقاضا می‌شود که با سرعت مطمئنه حرکت کرده و پس از هر ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی با بیان اینکه محورهای استان طولانی، کویری و خسته کننده است گفت: بیشترین تصادفات به علت سرعت بالا، خستگی و خواب آلودگی است که استراحت به کاهش تصادفات کمک می‌کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha