۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85424439
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه نوشهر: لازمه توسعه اقتصادی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

نوشهر - ایرنا- امام جمعه نوشهر با اشاره به نامگذاری شعار امسال" جهش تولید با مشارکت مردم " از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : در شعار امسال مردمی کردن اقتصاد کشور مطرح است یعنی باید از ظرفیت بزرگ مردمی استفاده بشود. 

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود : با این راهبرد سال، امکانات کشور باید به این سمت و سو سوق یابد و این شعار در واقع برای دین و هم برای دنیای مردم راهگشاست، اگر اقتصاد کشور بالا نباشد هم دین مردم و هم دنیای آنها ضعیف می شود.

وی اظهارکرد: چرا در سال جاری همچون سال های گذشته شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است چون کشورمان تحریم است و دشمن به تعبیر معظم له می خواهد اقتصاد ما را به زانو در آورد و ما هم باید فعالیت کنیم تا اقتصاد کشور زنده است زنده تر بشود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است هر جا مردم در صحنه حضور یافتند آنجا موفقیت بوده است ، در ۴۵ سال گذشته مشکلات دولت و ملت با حضور مردم حل شده است، انشاالله اقتصاد کشور هم با مشارکت صادقانه مردم و حضور جدی آنان حل خواهد شد.

خطیب جمعه نوشهر با بیان این که برای اجرایی شدن شعار امسال دولت و مردم وظیفه جداگانه دارند ، تصریح کرد : وظیفه دولت این است که برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد زمینه سازی کند و با اصلاح ساختار بودجه نظام بهره وری شکل بگیرد تا مردم بهتر بتوانند نقش آفرینی داشته باشند.

وی رفع موانع مقررات دست و پاگیر که باعث رانت خواری و ویژه خواری می شود، مبارزه با قاچاق که بزرگترین آسیب برای کشور است، جلوگیری از واردات بی رویه و مبارزه با فساد در همه بخش ها و نظارت همه جانبه را از دیگر وظایف دولت در اجرایی کردن شعار سال برشمرد.

وی در بخش دیگری بر ضرورت صرفه جویی در مصارف آب ؛ گاز و برق از سوی شهروندان تاکید کرد و گفت : ایران کشوری کم باران و کم آبی بوده بنابراین مردم باید در مصرف این موارد اسراف نکنند و الگوی مصرف داشته باشند.

آیت الله مشایخ خاطرنشان کرد : با وجود تذکرات داده شده متاسفانه گزارش شده که قیمت برخی از اقلام کالاها در این شهرستان چند برابر افزایش یافته که مسوولان امر باید نظارت جدی داشته باشند تا قیمت ها در ایام تعطیلات نوروزی افزایش نیابد و جلوی گرانی بی حساب و کتاب گرفته بشود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به تقارن روز سیزده بدر با ۲۱ ماه مبارک رمضان تاکید کرد : از حالا تکلیف بوستان ها و پارک های منطقه برای حضور مردم و مسافران مشخص و اطلاع رسانی بشود و انتظار مردم این است با مدیریت درست این مکان ها در روز سیزده بدر تعطیل بشود و اجازه روزه خواری ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha