کاهش ۳۳ درصدی تردد نوروزی خودروها در جاده‌های فارس

شیراز- ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز دوم فروردین ماه جاری، به طور متوسط روزانه ۱۱۴ هزار و ۷۸۹ تردد در محورهای این استان ثبت شده که این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد کاهش داشته است.

محسن عمادی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع طی مدت مذکور افزون بر ۸۰۰ هزار تردد به وسیله سامانه‌های تردد شمار فعال در محورهای استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: میزان تردد ثبت شده در محورهای استان در روز دوم فروردین نیز یک میلیون و ۴۲۷ هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته است.

او اظهار کرد: اوج تردد خودروها در محورهای استان طی مدت مذکور بین ۱۸ تا ۱۹ اتفاق افتاده، سرعت متوسط ۷۶ کیلومتر ثبت شده، ۶ درصد خودروها سرعت غیر مجاز داشته‌اند و ۶ درصد ترددها نیز مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

کاهش ۳۳ درصدی تردد نوروزی خودروها در جاده‌های فارس

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بیشترین تردد ثبت شده در محورهای استان در روز دوم فروردین نیز به ترتیب مربوط به محورهای شیراز – مرودشت و بالعکس، مرودشت – سعادتشهر و بالعکس، سعادتشهر – صفاشهر و بالعکس، صفاشهر – آباده و بالعکس، آباده – شهررضا و بالعکس است.

عمادی افزود: تردد ثبت شده در آزادراه شیراز – اصفهان نیز در روز دوم فروردین ماه از شیراز به اصفهان هفت هزار و ۴۴۲ تردد و از اصفهان به شیراز نیز ۱۸ هزار و ۹۵ تردد است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش تردد در روز دوم فروردین در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیز مربوط به محور صفاشهر – آباده و بالعکس با ۵۴ درصد کاهش است.

او اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز دوم فروردین ماه جاری، ۹ هزار ۴۳۶ مورد تخلف سرعت لحظه ای و سرعت متوسط در محورهای استان ثبت شده که بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از تقاطع رودکی)، کمربندی غربی شیراز (بعد از شهرک صنعتی)، کمربندی شرقی شیراز (قبل از ورودی رکن آباد)، کمربندی غربی شیراز (قبل از ورودی بلوار عدالت و کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha