هشدار؛ خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در این استان خبر داد و گفت: بر اثر ورود سامانه بارشی جدید از امروز یکشنبه تا جمعه هفته جاری، شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا در محدوده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: امروز یکشنبه و فردا دوشنبه وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) همراه با رگبار نسبت شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر نزدیک (۶ پا) پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا جمعه نیز وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبت شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (هفت پا) وجود خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار نسبت شدید باران، اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن‌زاده گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی، تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری درنظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha