۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85426084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشداربه پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان همدان در پی اعلام بارش شدید باران

همدان-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی همدان به پرورش دهندگان دام، طیور،آبزیان و زنبور عسل در پی اعلام بارندگی پیش رو و احتمال وقوع سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین نقی پور روز یکشنبه مدیرکل دامپزشکی استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: باعنایت به هشدارهای سازمان هواشناسی و صدور هشدارهای متعدد درخصوص بارندگی های پیش رو در استان، جهت مصون ماندن سرمایه دامی استان، دامداران،مرغداران، زنبورداران و پرورش دهندگان آبزی پروری می بایست با رعایت الزامات بهداشتی-قرنطینه ای و همچنین فراهم نمودن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: کلیه روستاییان ،دامداران و عشایر از چرای دام در حاشیه رودخانه ها ،مناطق مستعد صاعقه و رعد و برق خودداری کنند، عشایر همچنین نسبت به جمع آوری دام ها اقدام و از صعود دام ها و صاحبان آنها به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: پرورش دهندگان دام،طیور، آبزیان و زنبور عسل نسبت به بیمه نمودن دام، طیور، زنبورعسل و آبزیان اقدام و ایمن سازی جایگاه نگهداری را مورد توجه قرار دهند و پرورش دهندگان ماهیان سردابی و گرمابی،دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها را کنترل و تدابیر لازم برای مواقع احتمالی سیلاب و گل آلود شدن آب اتخاذ کنند.

وی یادآور شد: آبزی پروران تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کرده در زمان بارندگی و گل آلوده شدن آب استخر های پرورشی، نسبت به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم) اقدام و در صورت ایجاد تلفات نسبت به جمع آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه های دامپزشکی اقدام کنند.

نقی پور اظهار کرد: زنبورداران نسبت به جمع آوری کندوها از دره ها و کنار رودخانه ها و مناطق پر خطر اقدام و اقدامات لازم جهت تهیه آب و غذا برای زنبوران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در تمامی بندهای فوق الاشاره اهمیت بیمه پررنگ بوده و لازم است پس از فروکش کردن بارندگی یا سیل احتمالی، سم پاشی جایگاه نگهداری و بدن دام ها انجام شود چرا که نقش به سزایی در کنترل بیماری های انگلی دارد و ضدعفونی نمودن ورودی و محوطه دامداری ها ضروریست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha