۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85426608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۷ کارگاه صنایع دستی کشور میزبان طرح کارگاه گردی شدند

شیراز – ایرنا - مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور گفت: ۷۲۷ کارگاه کشور برای اجرای طرح کارگاه گردی اعلام آمادگی کردند و در قالب این طرح که از نوروز ۱۴۰۳ اجرایی شده، گردشگران از نزدیک با تولیدات هنرمندان آشنا می‌شوند و علاوه بر خرید، به ساخت و تولید آن نیز ترغیب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین عسکرپور در بازدید از خانه تاریخی سعادت شیراز، با اشاره به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان، اظهار کرد: این امر در استان فارس به نحو شایسته‌ای انجام شده و این استان از نظر کمی و کیفی در برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه های نوروزی صنایع دستی اقدامات مناسبی انجام داده و نمره قبولی گرفته است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری فارس مانند مجموعه‌های حافظیه و آرامگاه سعدی و میراث جهانی تخت جمشید، منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع دستی این استان شده است.

مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور اضافه کرد: طرح کارگاه‌گردی نوروزی فارس با مشارکت پنج کارگاه به صورت مجموعه، به خوبی مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته و از طرح‌های موفق به شمار می آید.

عسکرپور گفت: این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنرهای سنتی و صنایع دستی آشنا شوند، به عنوان نمونه در خانه سعادت بیش از ۱۰ هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول کارند.

۷۲۷ کارگاه صنایع دستی کشور میزبان طرح کارگاه گردی شدند

صدرنشینی فارس در عرصه صنایع دستی کشور

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور گفت: در زمان حاضر ۳۸۹ اثر شاخص فارس دارای مهر اصالت است و این استان رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: فارس امسال از نظر کسب مهر اصالت، با دریافت ۱۳۷ نشان، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

عسکرپور اضافه کرد: این استان در جشنواره فجر صنایع دستی امسال نیز با کسب بیشترین جایزه استان برتر کشور شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha