بارش باران موجب آبگرفتگی برخی معابر  و طغیان برخی رودخانه ها در فارس شد + فیلم

شیراز- ایرنا- به دنبال بارش باران بی وقفه طی شبانه روز گذشته در اغلب نقاط فارس، برخی جاده ها و معابر شهرها در این استان دچار آبگرفتگی و همچنین موجب طغیان رودخانه های شاپور کازرون ،خرم رود شیراز ، تنگ شیو و نظراباد ممسنی و رستم و امامزاده اسماعیل اقلید شد.

به گزارش ایرنا، در شهر شیراز بارش باران موجب جاری شدن آب در برخی خیابان ها شد و کنارگذرهای حاشیه خرم رود این شهر (رودخانه خشک) نیز به توجه به جاری شدن آب در آن مسدود شد.

همچنین شدت بارش ها در منطقه دشت ارژن (محور شیراز - بوشهر) موجب آبگرفتگی جاده های منتهی به این منطقه شد و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: طی شبانه روز گذشته سامانه بارشی موجب بارندگی های بسیار خوبی در استان شد و در منطقه امیر ایوب در شهرستان رستم این سامانه ۱۶۰ میلیمتر بارش به دنبال داشت.

غلامرضا غلامی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دشت ارژن بارش ۸۰ میلیمتر و در شیراز نیز بار ۷۰ میلیمتر باران را شاهد بودیم که این مساله منجر به آبگرفتگی برخی معابر شد اما خسارتی به دنبال نداشته است.

وی ادامه داد: هم اینک بارش ها در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرستان های جنوبی ادامه دارد و تمام آب در رودخانه ها و مسیل ها جاری است.

او اظهار کرد: به تمام شهروندان استان فارس و میهمانان نوروزی توصیه می کنیم که در صورت امکان سفر جاده ای خود را تا آرام تر شدن شرایط جوی به تعویق بیاندازند و از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه ها و همچنین حضور در ارتفاعات جدا خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha